• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Carnetele de muncă la doi ani de la desființare_Press release

21 feb. 2013

 

Deși în prezent nu ar mai trebui să existe discuții privind prelucrarea, scanarea sau termenul de predare a carnetelor de muncă, iată că la doi după desființarea oficială a acestora consultanții atrag atenția că discuțiile continuă.

 

Povestea începe în 2005, când hotărârea nr. 1768 stabilește obligația preluării din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 01.04.2001 și predarea lor către casele de pensii în vederea prelucrării.

 

S-a estimat atunci o perioadă de doi ani necesară prelucrării datelor, timp în care Casele de Pensii urmau să colaboreze cu Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale.

 

În 2008, când ar fi trebuit ca procesul de prelucrare să se apropie de final, autoritățile revin asupra hotărârii din 2005 printr-un nou act: hotărârea nr. 1.413 care prelungește termenul de prelucrare a datelor și adaugă procesul de scanare. Un an mai tarziu, se extinde din nou termenul final de  prelucrare a carnetelor cu încă un an, până la 30 septembrie 2010.

 

Aceasta ultima prelungire a fost insa de asteptat, avand in vedere ca prin Ordonanța de urgență nr. 148/2008 care modifică legea nr. 53/2003 – Codul Muncii,  s-au stabilit urmatoarele:

  • Se stabilește faptul că vechimea în muncă se dovedește cu înscrierile din carnetul de muncă doar pentru perioada de până la 31.12.2010.
  • Inspectoratele de muncă trebuie să predea angajatorilor carnetele de muncă, urmând ca aceștia să le returneze angajaților până la data de 30.06.2011

 

La sfârșitul lui iunie se vor implini deci doi ani de la termenul limită la care angajații ar fi trebuit să intre în posesia carnetelor de muncă. „În prezent, foarte multe carnete au fost returnate Inspectoratelor de Muncă deoarece nu au existat resurse suficiente pentru finalizarea celor două procese, multe carnete fiind doar prelucrate, însă nu și scanate”, spune Angelica Ene, Payroll Accountant în cadrul Accace.

 

Carnetele de muncă urmează să fie scanate, însă nu s-au mai făcut precizări clare cu privire la termenul exact. Consultantul Accace avertizează că angajații își pot ridica respectivele carnete de la Inspectoratele de Muncă/Casele de Pensii, in functie de situatie doar pe propria răspundere și doar dacă reprezentantul institutiei respective acceptă, în funcție de justificarea motivul invocat de angajat – de pildă în caz de pensionare.

 

Multe persoane se tem că aceste carnete au fost pierdute și solicită angajatorilor dovada existenței lor. „Deoarece nu pot oferi un răspuns clar privind termenul de predare, angajatorii se văd nevoiți să găsească o modalitate eficientă de a evita orice conflicte pe această temă cu angajatul, ultima soluție fiind îndrumarea acestora către Inspectoratele Teritoriale sau către Casa de Pensii pentru a primi o confirmare de la reprezentanții acestora”, explică Angelica Ene. Consultantul este însă de părere că îngrijorarea angajaților este justificată „deoarece cărțile ce trebuie scanate sunt cele cu vechime înaintea datei de 1.04.2001 ale căror înscrieri sunt foarte greu de recuperat sau de reconstituit”.

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.