• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Ce soarta au companiile pe timpul crizei in Ucraina? | Interviu

25 feb. 2015

Saptamana trecuta am vizitat sediul nostru din Kiev. Principalul obiectiv al acestei vizite a fost, de a observa indeaproape situatia actuala, astfel incat sa pot lua cea mai buna decizie privind continuarea business-ului de acolo. Decizia pe care urma sa o iau, nu doream sa fie influentata in baza informatiilor furnizate de presa, ci imi doream mai mult. Sa fiu implicat direct in atmosfera de acolo si sa-mi formez propriile opinii. Multi din clientii nostrii, au fost direct influentati de situatia din Ucraina, retregandu-se de pe piata. Au aparut intrebari precum: “Cum putem noi intervenii astfel incat situatia sa nu ne impacteze?” “Putem merge mai departe?” Credeam ca intalnirile personale cu clientii, colegii si partenerii, ar fi putut sa-mi permita, gasirea unor raspunsuri.

Cand mi-am anuntat familia ca urmatoarea delegatie urma sa fie in Kiev, fetita mea a inceput sa planga, spunand: “Tata, nu merge acolo, te vor impusca!”. Mi-a fost extrem de dificil sa-i explic ca nu trebuie sa-si faca griji, mai ales cand stirile anuntau tot mai multe decese.

Asadar, cum a fost vizita acolo si care sunt raspunsurile intrebarilor mele?

Am zburat din Viena cu un Boeing aproape gol- eram 19 persoane, plus echipajul. Am aterizat in Kiev/Borispol. Cladirea noua a terminalului era lipsita de orice activitate. Totul era pustiu.

Kiev-ul arata normal, avionul gol si pustietatea aeroportului, erau doar indicatoare a faptului ca lucrurile nu erau tocmai ok. Orasul era lipsit de orice semn conflictual. In schimb puteai distinge diferenta in momentul in care  interactionai  cu oamenii de aici. Starea lor generala era intunecata – aproape toata lumea suferea de pierderea unui prieten sau a unei cunostinte. Datorita scaderi valutare a monedei nationale Hryvnia, preturile cresc iar salariile scad, lucru care impacteaza si mai rau intreaga populatie.

Pare ca situatia nu se va imbunatatii deodata dar nici in viitorul apropiat. Chiar daca vor reusi sa inlature conflictul armelor, anul acesta, va dura ani intregi pana la o revenirea adecvat. Ce se va intampla mai departe si cat de mult va dura revenirea, sunt doar intrebari pentru globul de cristal.

Cu o experienta de peste 20 de ani in conducerea de afaceri internationale, care te pun in fata multor diferente culturale si diferente legislative, ai putea crede ca esti pregatit pentru o situatie ca aceasta. Dar adevarul este ca nu v-ati putea imagina cat de dificil este sa fii martorul acestor primejdii ce imprejmuiesc mediul de afaceri si ce incertitudini se nasc pentru fiecare angajat in parte. Si totusi, oamenii continua sa traiasca si sa se adapteze noii lumi si asta trebuie sa faca si afacerea noastra.

Deci, ce trebuie sa facem noi pentru ca afacerea noastra sa continue in Ucraina in aceste conditii?

Multe companii au ales sa-si opreasca activitatea din Ucraina, incepand procesul de lichidare. In acest moment, aceasta este cea mai infloritoare activitate pe care o desfasuram acolo, sa ajutam in procesul de lichidare, proces ce se desfasoara pe un termen lung.

Se gasesc multi furnizori ce ofera un “serviciu special” – iti cumpara firma, ii schimba numele si persoana de conducere, de aici “se ocupa de afacere”. Este un serviciu mult mai ieftin si rapid decat lichidarea, dar ce poate presupune acest “se ocupa”? Nominalizarea unei persoane oarecare (destul de des, o persoana fara adapost) in calitate de manager, aceasta fiind masura prin care se opresc din executarea obligatiunilor fiscale si juridice ale companiei, lansadu-le sa dispara. Autoritatile fiscale din Ucraina au inceput recent sa se focuseze mai mult pe aceste situatii, investigandu-le indeaproape. Nu cred ca orice manager de companie sau vreun consiliu de administratie ar decide sa aleaga Ucraina pentru o astfel de soarta, cu atat de multe imprevizibile riscuri si cu un potential major de-ati strica reputatia pe termen lung pe orice piata.

Fiind o fire optimista, consider ca situatiile dificile si provocatoare se traduc prin oportunitati. Multe companii au investit intens in piata Ucrainiei si daca ei decid sa lichideze, vor plati de doua ori – o data pentru lichidare si a doua oara pentru reintrarea pe piata in viitor.

Prilej cu care noi vom incepe sa oferim un nou pachet de servicii, dedicat acestor tipuri de companii – hibernarea companiilor. Ne vom ajuta clientii sa-si minimalizeze costurile, continuand sa-si mentina afacerea in Ucraina, ne vom ocupa de contabilitate, taxe si aspecte legale ale intregii entitati, pentru a mentine compania intr-o pozitie stabila de-a lungul perioadei dificile. O data ce situatia, incepe sa se imbunatateasca, clientul poate repune in actvitate compania de unde s-a oprit. Este o solutie rentabila si are un real unic avantaj – nu afecteaza reputatia companiei, mai ales pe piata ucrainiana si nici in fata autoritatilor locale.

Ce soarta au companiile pe timpul crizei in Ucraina?

Multi manageri si lideri se afle in pragul luarii unei decizii in legatura cu urmatoarea etapa ce trebuie parcursa in piata. Indiferent de decizia pe care o vor lua, privind evolutia companiei, pe viitor, eu le urez mult success. Desigur, ma puteti contacta pentru a povesti mai multe despre experientele ce le intampinati pe aceasta piata dificila.

Sper ca pierderile de vieti omenesti sa aiba un sfarsit cat mai curand si ca Ucraina va avea cat mai curand parte de lideri de incredere, care vor conduce tara de la aceasta dezordine. Populatia Ucrainei cu siguranta merita perspective mai bune pentru viitor.

 

Jiří Majer
CEO Accace Group
jiri.majer@accace.com 

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.