Sumele reprezentand indemnizatii, care se platesc asiguratilor si care, potrivit prevederilor OUG 158/2005, se suporta din bugetul Fondului National Unic de Asigurari sociale de sanatate (FNUASS), se retin de catre platitor din contributiile pentru concedii si indemnizatii datorate pentru luna respectiva
Acele sume care depasesc valoarea contributiei lunare datorate de angajatori in luna respectiva, se recupereaza de la Casa de Asigurari de Sanatate, prin intocmirea si depunerea unui dosar de recuperare sume aferente concediilor medicale suportate din FNUASS. Acesta trebuie depus in termen de 90 de zile calendaristice de la data la care beneficiarul are drept de a le solicita.
Dosarul trebuie sa contina:
- Cerere scrisa (tipizat Anexa nr. 12 la normele de aplicare a OUG 158/2005)
- Centralizator privind certificatele de concediu medical (tipizat Anexa nr. 18 la normele de aplicare a OUG 158/2005)
- Copie Declaratia 112 a lunii pentru care se face solicitarea (Anexa 1 si Anexa 1.1_Angajator)
- Certificatele de concedii medicale completate (exemplarul 2 -roz), aferente lunii pentru care se solicita restituirea
- Fisa sintetica pentru concedii si indemnizatii la zi – aceasta se obtine de la Administratia Financiara (Cont 439).
Ulterior depunerii dosarului angajatorii trebuie sa stie ca termenul de a furniza un raspuns in privinta stadiului dosarului de catre Casa de Sanatate este de 30 de zile calendaristice de la depunerea acestuia.
Recomandarea Accace este ca atunci cand termenul mentionat mai sus s-a scurs, angajatorii sa verifice periodic in ce stadiu se afla dosarul, direct la Casa de Asigurari de Sanatate.