Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
Mailchimp - subscribe form sidebar

Declaraţia privind situaţia de trezorerie pentru ONG-uri: Actualizările aduse de Ordinul 6.670/2024

22 ianuarie 2025

Actualizările aduse de Ordinul 6.670/2024, referitoare la Declarația privind situația de trezorerie pentru ONG-uri reglementată prin Ordinul 470/2024, stabilesc că informațiile din declarație se referă la anul financiar raportat și că declarația poate fi rectificată în cazul în care au fost raportate inițial informații eronate.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care primesc finanțări sub formă de subvenții, sponsorizări, sume redirecționate din impozitele pe profit, pe venitul microîntreprinderilor sau pe venitul persoanelor fizice, dar și alte forme similare de susținere financiară, sunt obligate să depună o declarație privind situația de trezorerie, conform ordinului 470/2024.

Cum este întocmită Declarația privind situația de trezorerie pentru ONG-uri

Declarația privind situația de trezorerie pentru ONG-uri trebuie să includă sumele încasate și plătite, atât prin cont bancar, cât și prin casierie. Informațiile prezentate se vor referi la exercițiul financiar de raportare, iar în cazul în care entitățile au ales un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, declarația va include informațiile corespunzătoare exercițiului financiar respectiv.

Pentru depunerea declarației, persoanele juridice fără scop patrimonial trebuie să utilizeze programul de asistență gratuit oferit de Ministerul Finanțelor pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, respectiv formularul S1075, conform Anexa nr. 1 din Ordinul 470/2024.

În cazul ONG-urilor care au primit sumele menționate anterior, în valoare cumulată de maximum 100.000 lei în anul financiar 2024, pot folosi formatul simplificat S1076, conform Anexa nr. 2 din același Ordin.

Procedura de corectare a erorilor din situațiile financiare anuale și rapoartele contabile se aplică și în cazul Declarației privind situația de trezorerie, prin depunerea unei declarații rectificative.

Cum este semnată și depusă Declarația de trezorerie

Documentul trebuie semnat de către persoanele abilitate, conform legii, să întocmească și să semneze situațiile financiare anuale. Aceasta include, în mod special, administratorul sau persoana responsabilă de gestionarea organizației non-profit.

Declarația de trezorerie se depune în același termen cu situațiile financiare anuale și se transmite prin aceeași procedură, utilizând platforma www.e-guvernare.ro.

Sancțiuni pentru nerespectarea obligațiilor:

Nerespectarea obligației de a depune Declarația privind situația de trezorerie poate atrage sancțiuni financiare sub formă de amenzi între 20.000 lei și 30.000 lei.

Specialiștii Accace România vă stau la dispoziție pentru gestionarea declarațiilor prin intermediul serviciilor externalizate de contabilitate și raportare financiar- contabilă.

Iuliana Chitucea
Accounting Team Leader

Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-left linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram