• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Interviul de plecare, la moda in companii_Press release

31 ian. 2013

 

În ultima perioadă, noțiunea de „exit-interviu” este tot mai des întâlnită, mai ales în marile companii. Consultanții Accace, unul dintre liderii din Europa Centrală și de Est în zona serviciilor de outsourcing și consultanță, spun că acesta poate fi util în remedierea problemelor dintr-o firmă.

Interviul de plecare, numit în termeni de specialitate „exit-interview”, reprezintă o discuție între reprezentantul departamentului de HR sau chiar între manager și angajatul care a decis să părăsească respectiva companie.

„Rezultatul unui astfel de interviu nu poate fi decât unul constructiv pentru companie, putând fi utilizat de către departamentele de HR pentru îmbunătățirea proceselor interne și a comunicării la nivel de companie”, spune Angelica Ene, Payroll Accountant în cadrul Accace.

De cele mai multe ori, spun consultanții, un astfel de intreviu poate ajuta compania să înțeleagă cauzele diverselor conflicte sau chiar probleme de nivel tehnic la nivel de companie și găsirea unor soluții cât mai eficiente pentru diminuarea sau eliminarea acestora.

Interviul de plecare reprezintă însă vârful piramidei, oportunitatea angajatului de a oferi la rândul său un feedback, după toate verificările și evaluările la care este supus de când aplică pentru un job și până la încheierea contractului de muncă.

De pildă, anterior angajării, Codul Muncii prevede necesitatea unei verificări prealabile a viitorului angajat. Capacitatea unei persoane de a ocupa un anumit post și cunoștințele sale pe plan profesional sunt, deci, verificate pe baza unor criterii de evaluare pe care angajatorul este obligat să le stabilească în contractul colectiv de muncă sau în regulamentul intern.

Informațiile de la foștii angajatori, doar cu înștiințarea angajatului

„În cazul în care este necesară solicitarea de informații suplimentare de la foștii angajatori, acest lucru este posibil doar cu înștiințarea angajatului, iar datele cerute trebuie să se limiteze la activitățile îndeplinite și la durata angajării, după cum se specifică și în Codul Muncii”, explică Angelica Ene.

Mai departe, în vederea definitivării procesului de verificare a aptitudinilor angajatului, legea oferă posibilitatea stabilirii unei perioade de probă, calculată de la data angajării, în funcție de poziția ocupată: cel mult 90 de zile pentru posturile de execuție și maximum 120 de zile pentru cele de conducere. Excepție fac persoanele cu handicap, pentru care perioada prevăzută este de cel mult 30 de zile.

Perioada de probă se stabilește o singură dată, la angajare. Codul Muncii nu dă dreptul angajatorului să stabilească o nouă perioadă de probă decât în cazul în care angajatul debutează în aceeași companie pe o nouă funcție sau dacă urmează să activeze în condiții grele, vătămătoare sau periculoase.

Evaluarea, un element obligatoriu în contractul de muncă

Angajații continuă însă a fi verificați și pe durata desfășurării activității. Evaluările au devenit obligatorii în contractul de muncă datorită importanței lor. Companiile se asigură astfel că activitatea se desfășoară în condiții prielnice.

De asemenea, evaluările sunt importante pentru stabilirea unor obiective clare în ceea ce privește personalul, activitățile prestate și evitarea discriminării.

Tot prin evaluare pot fi justificate promovările sau acordarea de beneficii, propunerile angajaților de a participa la anumite tipuri de formare profesională, dar și concedierile în cazul în care salariatul nu corespunde profesional locului de muncă în care este încadrat.

„Codul Muncii nu este doar o lege ce stabilește condițiile obligatorii ce trebuie respectate de către angajatori și angajați la încheierea unui contract de muncă, ci și un ghid util în vederea stabilirii unor proceduri interne cât mai clare”, conchide consultantul Accace.

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.