• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Legea 102/2020: noi masuri pentru simplificarea activitatii firmelor din Romania | News Flash

6 iul. 2020

Parlamentul Romaniei a adoptat Legea nr. 102 din 2 iulie 2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 583 din data de 2 iulie 2020.

Modificarile Legii societatilor nr. 31/1990 presupun simplificarea procedurilor necesare in exercitarea activitatilor firmelor.

Asociati unici

Poate cea mai importanta modificare pe care legea 102/2020 o introduce este aceea ca abroga alineatul 14 din Legea 31/1990, elimininand, astfel, interdictia persoanelor fizice sau juridice de a fi asociati unici in mai multe societati cu raspundere limitata. Prin urmare, acestea nu vor mai avea nicio limitare si vor putea fi asociati unici in mai multe societati cu raspundere limitata.

Actul constitutiv

Ca urmare a abrogarii art. 14, se modifica si art. 17, alin. (1), care precizeaza ca pentru autentificarea actului constitutiv, in cazurile prevazute la art. 5 sau la darea de data certa a acestuia, se va prezenta dovada eliberata de Oficiul Registrului Comertului privind disponibilitatea si rezervarea firmei.

Sediul social

Legea, in forma actuala, sustine si simplificarea procedurilor si conditiilor de inregistrare a sediului social. Astfel, prin modificarea art. 17, alin. (3), se mentioneaza ca la inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social al acesteia se va prezenta la sediul Oficiului Registrului Comertului documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social.

Prin urmare, dupa intrarea in vigoare a acestei legi, nu mai este necesara prezentarea unui certificat emis de organul fiscal.

Acelasi sediu pentru mai multe companii

Noua lege abroga si art. 17, alin. (4), din Legea 31/1990, iar noile reglementari permit functionarea mai multor societati in acelasi imobil, indiferent de numarul camerelor.

Un ultim aspect de mentionat este legat de faptul ca noua legea stabileste ca avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, nu mai este necesar atunci cand administratorul sau, dupa caz, administratorii declara pe proprie raspundere faptul ca la sediul social nu se desfasoara activitate.

Normele metodologice de aplicare a modificarilor mentionate mai sus se vor revizui in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii.

Aboneaza-te la newsletter! Ai acces rapid si facil la ultimele modificari legislative.
Te-ar putea interesa si:

COVID-19: Se relaxeaza mai multe masuri restrictive in domeniul HoReCa, cultural, divertisment si recreativ | News Flash

Afla mai multe

Legea nr. 223/2020 simplifica si debirocratizeaza transferul de parti sociale si varsarea capitalului social | News Flash

Afla mai multe

Pentru numite categorii de persoane juridice, dispare obligativitatea depunerii declaratiei privind beneficiarul real | News Flash

Afla mai multe

Munca suplimentara: amenzi de pana la 3.000 lei pentru nerespectarea legislatiei | News Flash

Afla mai multe

Ghid PFA 2020 | eBook

Afla mai multe

Noi reguli privind purtarea obligatorie a mastii si efectuarea triajului epidemiologic | News Flash

Afla mai multe

Noi reglementari privind certificatele pentru situatii de urgenta | News Flash

Afla mai multe

Digitalizarea autoritatilor si institutiilor publice: inscrisurile vor fi semnate electronic | News Flash

Afla mai multe

Noi masuri legislative adoptate in contextul COVID-19 | News Flash

Afla mai multe

Noutati privind obtinerea certificatelor pentru situatii de urgenta | News Flash

Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.