• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Modificari legislative privind obtinerea cazierului judiciar | News Flash

14 mart. 2016

Obtinerea certificatelor de cazier judiciar de catre cetatenii romani aflati in strainatate

Ambasadele si consulatele Romaniei vin in ajutorul cetatenilor romani aflati in strainatate in procesul de obtinere a certificatului de cazier judiciar din Romania.

Acesta poate fi solicitat numai de titular, prin completarea unei cereri corespunzatoare, detinuta de ambasade si consulate, fiind puse la dispozitia persoanelor interesate in mod gratuit, prin precizarea in cerere a motivului pentru care este solicitat si prin prezentarea pasaportului romanesc sau al unui alt act de identitate. Cererea va fi trimisa de catre ambasadele si consulatele romane catre autoritatile competente din Romania, timpul de procesare a acestor cereri fiind de aproximativ  3 luni.

Eliberarea certificatelor de cazier judiciar, precum si legalizarea copiilor de pe documente sunt supuse taxelor consulare care se platesc de catre solicitanti la ambasada sau consulatul competent.

In cazul  in care acest document este necesar intr-un termen scurt, se pote solicita eliberarea lui prin intermediul unui mandatar din Romania, care se va adresa autoritatilor competente din Romania avand in posesia sa o procura autentificata de ambasada sau consulatul Romaniei din tara in care locuieste solictitantul actului sau daca   nu este autentificată de ambasadă, trebuie să fie autentificată de un notar local şi legalizată sau supra-legalizată de autorităţile statului respectiv, conform legislaţiei acestui stat şi convenţiilor internaţionale aplicabile.

Cazierul judiciar conform legii romane este valabil pe o perioada de 6 luni de la data emiterii, in cazul depasirii acestui termen este necesara solicitarea eliberarii unui nou certificat.

La intrebarea daca dupa obtinerea certificatului de cazier judiciar, mai sunt necesare alte formalitati pentru a fi recunoscut de catre autoritatile statului in care ne aflam,  precizam ca aceasta situatie difera de la o tara la alta. In anumite state sunt recunoscute doar actele care poarta insemnele unei legalizari sau supralegalizari oficiale. Statele semnatare ale Conventiei de la Haga din 1961  privind suprimarea cererii de supralegalizare a actelor oficiale straine, certificatele emise de autoritatile romane sunt recunoscute doar daca poarta legalizarea cu Apostila, legalizare care se face in Romania de catre prefecturile municipiilor resedinta de judet.In cazul in care Romania a incheiat acorduri de recunoastere a actelor oficiale cu alte state, acestea vor fi recunoscute direct fara nicio alta formalitate.

In cazul statelor care nu sunt semnatare ale Conventiei de la Haga si nici nu au incheiate acorduri de recunoastre a actelor cu Romania, documentele sunt recunoscute doar daca sunt legalizate si supralegalizate de autoritatile romane. Legalizarea oricarui act oficial se face de catre institutia emitenta, iar supralegalizarea se face de catre Ministerul Afacerilor Externe.

Pentru a afla cu exactitate regimul actelor oficiale romanesti va recomandam sa contactati ambasadele si consulatele romane din tara in care va aflati, precum si autoritatile locale ale acelei tari.

 

Fiti la curent cu informatiile ce conteaza pentru afacerea dumneavoastra!

 


Citeste si:
  • Top 4 checklist – magazin online in Romania | Infografic
  • Infiintarea sediului secundar in doi pasi – obligatii legale si fiscale
  • Poprirea pe salariu – Obligatii ale angajatorului

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.