• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Noi reguli privind purtarea obligatorie a mastii si efectuarea triajului epidemiologic | News Flash

25 mai 2020

Ordinul nr. 874 din 22 mai 2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 435 din data de 22 mai 2020.

Pe durata starii de alerta, in spatiile publice inchise, spatiile comerciale si la locul de munca se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie, in conditiile si cu respectarea instructiunilor generale privind masurile de igiena, prevazute in anexa.

I. Portul mastii

1. Obligatii la nivelul angajatorului/conducatorului institutiei

a) Angajatorul va lua masuri pentru elaborarea propriilor proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;

b) Medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor stabili conditiile purtarii mastii pentru angajati;

c) Responsabilul cu securitatea si sanatatea in munca va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca (SSM).

2. Masuri generale

Masca trebuie purtata in orice spatiu public inchis, spatii comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca, pe toata durata prezentei in aceste spatii.

In functie de evaluarea riscului, efectuata de medicul de medicina muncii al unitatii, pot exista unele exceptii, astfel:

a) Angajatul este singur in birou;

b) Persoana sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare;

c) Persoana desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta etc.);

d) Prezentatorii TV si invitatii acestora, impunandu-se conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane;

e) Vorbitorii in public, in spatii interioare, impunandu-se conditia respectarii distantei de 3 metri intre acestia si alte persoane, doar in cazul in care nu se afla mai mult de 16 persoane in incinta;

f) Copiii cu varsta mai mica de 5 ani.

3. Utilizarea corecta a mastilor

a) Mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun;

b) Inainte de a pune masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;

c) Masca trebuie schimbata o data la 4 ore si ori de cate ori aceasta s-a umezit sau s-a deteriorat;

d) Masca nu se atinge in timpul purtarii. In cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun);

e) Dupa folosire, masca se arunca imediat, intr-un cos de gunoi, preferabil cu capac, urmata de igienizarea mainilor;

f) Nu se recomanda reutilizarea mastilor medicale;

g) In cazul aparitiei febrei, tusei si stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (de exemplu, in spatiile deschise, la domiciliu).

II. Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor

A. Pentru personalul angajat

1. La intrarea intr-un sediu sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.

2. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:

a) Masurarea temperaturii prin termometru non-contact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3oC), la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului;

b) Observarea semnelor si simptomelor respiratorii de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata;

c) In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3oC, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;

d) Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3oC si/sau prezenta altor simptome respiratorii, persoana este trimisa pentru consult la medicul de familie.

Daca persoana:

  • se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie ii va recomanda testarea;
  • nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul catre alta afectiune.

3. Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a dispune triajul observational al angajatilor din subordinea directa.

Medicul de medicina muncii:

a) Are obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor;

b) Va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (securitatea si sanatatea in munca);

c) Va realiza o evaluare a riscului pentru a decide daca sunt si alte zone unde nu este obligatorie masca.

B. Pentru alte persoane decat personalul angajat

1. Intrarea intr-o incinta este permisa doar pentru persoanele care, in mod rezonabil, au motive justificate de a se afla in acea incinta.

2. In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de precautie;

3. Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.

4. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:

a) Masurarea temperaturii prin termometru non-contact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3oC);

b) Observarea semnelor si simptomelor respiratorii de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata;

c) In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3oC, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;

d) Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3oC si/sau prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta;

e) Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3oC, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea biroului/camerei/departamentului unde va merge.

In comunicatul de presa publicat pe site-ul Ministerului Sanatatii in data de 20 mai 2020, privind semnarea acestui Ordin, era mentionata ca exceptie de la obligativitatea purtarii mastii si situatia in care angajatul se afla la minimum 2 m intre persoanele din acel birou, cu conditia aerisirii camerei, cel putin la doua ore si se asigura dezinfectia suprafetelor.

Insa, in varianta publicata in Monitorul Oficial s-a renuntat la acest aspect.

Aboneaza-te la newsletter! Ai acces rapid si facil la ultimele modificari legislative.
Te-ar putea interesa si:

COVID-19: Se relaxeaza mai multe masuri restrictive in domeniul HoReCa, cultural, divertisment si recreativ | News Flash

on 25 ianuarie 2021
Afla mai multe

Companiile isi pot ajuta angajatii incadrati in telemunca cu sume in limita unui plafon de 400 RON | News Flash

on 05 ianuarie 2021
Afla mai multe

OUG nr. 192/2020: Noi prevederi privind munca la domiciliu sau in regim de telemunca | News Flash

on 13 noiembrie 2020
Afla mai multe

Legea nr. 223/2020 simplifica si debirocratizeaza transferul de parti sociale si varsarea capitalului social | News Flash

on 09 noiembrie 2020
Afla mai multe

OUG nr. 147/2020: Zile libere platite pentru parinti, daca scolile se inchid din cauza COVID-19 | News Flash

on 31 august 2020
Afla mai multe

OUG 132/2020: Noi masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor | News Flash

on 23 iulie 2020
Afla mai multe

Pentru numite categorii de persoane juridice, dispare obligativitatea depunerii declaratiei privind beneficiarul real | News Flash

on 09 iulie 2020
Afla mai multe

Legea 102/2020: noi masuri pentru simplificarea activitatii firmelor din Romania | News Flash

on 06 iulie 2020
Afla mai multe

Noi masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene | News Flash

on 29 iunie 2020
Afla mai multe

Munca suplimentara: amenzi de pana la 3.000 lei pentru nerespectarea legislatiei | News Flash

on 22 iunie 2020
Afla mai multe

COVID-19: Noi masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei pe durata starii de alerta | News Flash

on 19 iunie 2020
Afla mai multe

Cum a influentat pandemia COVID-19 pregatirea situatiilor financiare?

on 15 iunie 2020
Afla mai multe

COVID-19: Noi prevederi pentru diminuarea impactului tipului de risc | News Flash

on 03 iunie 2020
Afla mai multe

COVID-19: Masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor | News Flash

on 03 iunie 2020
Afla mai multe

Ghid PFA 2020 | eBook

on 25 mai 2020
Afla mai multe

Noi reglementari privind certificatele pentru situatii de urgenta | News Flash

on 22 mai 2020
Afla mai multe

Digitalizarea autoritatilor si institutiilor publice: inscrisurile vor fi semnate electronic | News Flash

on 21 mai 2020
Afla mai multe

Noi masuri legislative adoptate in contextul COVID-19 | News Flash

on 18 mai 2020
Afla mai multe

Noutati privind obtinerea certificatelor pentru situatii de urgenta | News Flash

on 15 mai 2020
Afla mai multe

Noi masuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare si gestionare a fondurilor europene structurale si de investitii | News Flash

on 15 mai 2020
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.