• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Noutati privind desfasurarea adunarilor generale ale actionarilor/asociatilor societatilor | News Flash

13 mai 2020

In Monitorul Oficial nr. 372 din 8 mai 2020, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 62/2020 pentru adoptarea unor masuri in domeniul societatilor, in vederea desfasurarii reuniunilor organelor statutare. 

Actul normativ se aplica societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare si incurajeaza folosirea mijloacelor de comunicare la distanta privind adunarile generale ale actionarilor/asociatilor societatilor, atat cu privire la convocarea lor, cat si cu privire la tinerea acestora.

Conform ordonantei de urgenta, convocarea acestora se va putea face:

  1. Prin modalitatile mentionate in art. 117 alin. (3) din Legea societatilor nr. 31/1990, respectiv Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a si in unul dintre ziarele de larga raspandire din localitatea in care se afla sediul societatii sau
  2. Prin orice mijloace de comunicare la distanta, care asigura transmiterea textului, conditia fiind ca fiecare participant sa comunice/sa fi comunicat in scris administratorilor/consiliului de administratie/directoratului adresa postala sau, dupa caz, cea de posta electronica, numarul de telefax ori alte coordonate la care poate primi corespondenta cu societatea.

Totodata, convocarea se publica si pe pagina de internet a societatii, daca societatea detine pagina proprie. Pot fi folosite in acest scop si adresele actionarilor/asociatilor inscrise in registrul actionarilor/asociatilor.

Mijloacele de comunicare mentionate mai sus pot fi folosite chiar daca actul constitutiv al societatii nu le prevede sau chiar le interzice.

Adunarea generala a actionarilor/asociatilor poate fi tinuta prin mijloace electronice de comunicare directa la distanta, precum teleconferinta sau videoconferinta, fiind obligatoriu sa indeplineasca conditiile tehnice necesare si sa respecte caracterul secret al votului, daca este cazul, si al dreptului de exercitare a votului prin corespondenta.

Un aspect important de mentionat este ca actionarii/asociatii pot comunica votul prin corespondenta, prin modalitatile indicate in convocator: prin scrisoare recomandata, servicii de posta sau curier ori prin scrisoare transmisa pe cale electronica, avand incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, astfel incat votul sa fie primit de societate pana la data tinerii sedintei.

Informatiile si documentele vizand problemele inscrise pe ordinea de zi, dar si completari ale acestora, se aduc la cunostinta actionarilor/asociatilor astfel:

  • Prin publicarea pe pagina de internet a societatii, daca aceasta detine o pagina proprie de internet sau
  • Prin posta electronica; daca nu este posibil, copii ale acestor documente vor fi transmise actionarilor/asociatilor prin posta sau curier, la cerere, costurile transmiterii fiind acoperite de catre societate.

Masurile dispuse de actul normativ sunt valabile pe durata starii de urgenta, dar si ulterior incetarii acesteia in primele 2 luni.

Prevederile de mai sus se aplica si adunarilor generale ale actionarilor/asociatilor convocate anterior intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, dar pentru care tinerea sedintei este stabilita pentru o data ulterioara instituirii starii de urgenta.

In plus, mentionam ca este necesar ca organul statutar care are competenta de convocare a adunarii sa informeze actionarii/asociatii cu cel putin 5 zile inainte de data fixata pentru adunare, cu privire la modul de desfasurare a adunarii si la modalitatile de exercitare a dreptului de vot. Modificarea aspectelor de mai sus nu da nastere obligatiei de a relua formalitatile de convocare si nu constituie o cauza de nulitate a hotararii.

Ordonanta de urgenta instituie reglementari care asigura transparenta decizionala si creeaza premisele necesare desfasurarii adunarilor generale ale actionarilor/asociatilor indiferent de obiectul deciziilor.

Aboneaza-te la newsletter! Ai acces rapid si facil la ultimele modificari legislative.
Te-ar putea interesa si:

COVID-19: Se relaxeaza mai multe masuri restrictive in domeniul HoReCa, cultural, divertisment si recreativ | News Flash

on 25 ianuarie 2021
Afla mai multe

Companiile isi pot ajuta angajatii incadrati in telemunca cu sume in limita unui plafon de 400 RON | News Flash

on 05 ianuarie 2021
Afla mai multe

OUG nr. 192/2020: Noi prevederi privind munca la domiciliu sau in regim de telemunca | News Flash

on 13 noiembrie 2020
Afla mai multe

Legea nr. 223/2020 simplifica si debirocratizeaza transferul de parti sociale si varsarea capitalului social | News Flash

on 09 noiembrie 2020
Afla mai multe

OUG nr. 147/2020: Zile libere platite pentru parinti, daca scolile se inchid din cauza COVID-19 | News Flash

on 31 august 2020
Afla mai multe

OUG 132/2020: Noi masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor | News Flash

on 23 iulie 2020
Afla mai multe

Pentru numite categorii de persoane juridice, dispare obligativitatea depunerii declaratiei privind beneficiarul real | News Flash

on 09 iulie 2020
Afla mai multe

Legea 102/2020: noi masuri pentru simplificarea activitatii firmelor din Romania | News Flash

on 06 iulie 2020
Afla mai multe

Noi masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene | News Flash

on 29 iunie 2020
Afla mai multe

Munca suplimentara: amenzi de pana la 3.000 lei pentru nerespectarea legislatiei | News Flash

on 22 iunie 2020
Afla mai multe

COVID-19: Noi masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei pe durata starii de alerta | News Flash

on 19 iunie 2020
Afla mai multe

Cum a influentat pandemia COVID-19 pregatirea situatiilor financiare?

on 15 iunie 2020
Afla mai multe

COVID-19: Noi prevederi pentru diminuarea impactului tipului de risc | News Flash

on 03 iunie 2020
Afla mai multe

COVID-19: Masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor | News Flash

on 03 iunie 2020
Afla mai multe

Ghid PFA 2020 | eBook

on 25 mai 2020
Afla mai multe

Noi reguli privind purtarea obligatorie a mastii si efectuarea triajului epidemiologic | News Flash

on 25 mai 2020
Afla mai multe

Noi reglementari privind certificatele pentru situatii de urgenta | News Flash

on 22 mai 2020
Afla mai multe

Digitalizarea autoritatilor si institutiilor publice: inscrisurile vor fi semnate electronic | News Flash

on 21 mai 2020
Afla mai multe

Noi masuri legislative adoptate in contextul COVID-19 | News Flash

on 18 mai 2020
Afla mai multe

Noutati privind obtinerea certificatelor pentru situatii de urgenta | News Flash

on 15 mai 2020
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.