Incepand cu data de 15 noiembrie 2016, in urma publicarii in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 917/15 noiembrie 2016, a Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu, persoanele fizice si juridice nu vor mai fi nevoite sa intreprinda formalitatile in vederea obtinerii adeverintelor de venit sau a certificatelor de atestare fiscala, acestea urmand sa fie transmise institutiilor publice care le solicita, in mod direct, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen.
In urma publicarii Ordinului mai sus mentionat, institutiile publice vor avea acces la o serie de documente:
- Certificate de atestare fiscala
- Adeverinte de venit
- Situatii fiscale ale contribuabililor
- Situatii financiare complete
- Alte tipuri de documente care cuprind informatii referitoare la contributiile de asigurari sociale, institutiile de credit la care persoanele fizice sau juridice au deschise conturi bancare, informatii referitoare la bunurile din patrimoniul unei persoane fizice sau juridice (cladiri, terenuri, masini)
- Alte documente de natura fiscala
Astfel, serviciul PatrimVen este destinat accesului institutiilor publice la datele disponibile cu privire la patrimoniul si veniturile cetatenilor, conform www.epatrim.anaf.ro.