• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

O noua obligatie pentru angajatori incepand cu luna august 2016 | News Flash

19 mai 2016

 Download PDF!

 

O noua obligatie pentru angajatori incepand cu luna august 2016 | News Flash

Conform legii 57/2016 care va intra in vigoare in data de 12 august 2016, adoptatorul sau, optional, oricare dintre sotii familiei adoptatoare care realizeaza venituri supuse impozitului pe venit, poate beneficia de un concediu de acomodare cu durata de maximum un an, care include şi perioada incredintarii copilului in vederea adoptiei, precum si de o indemnizatie lunara.

Perioada concediului de acomodare va constitui perioada asimilata stagiului de cotizare.

Cum se vor acorda concediul si indemnizatia?

Concediul si  indemnizatia se vor acorda in baza unei cereri ce va avea atasate urmatoarele documente:

  • certificatul de grefa in baza caruia se executa hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei;
  • documentul care atesta mutarea copilului la adoptator/familia adoptatoare inregistrat la directia in a carei raza administrativ-teritoriala a fost protejat copilul;
  • dovada intrarii efective in concediu sau a suspendarii activitatii.

Cererea si documentele doveditoare se depun si se inregistreaza la Agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana in a carei raza teritoriala are domiciliul sau resedinta persoana indreptatita.

Calculul si plata indemnizatiei

Calculul si plata indemnizatiei, inclusiv a contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate, se fac de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, prin agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, si se achita, in functie de optiunea persoanei indreptatite, in cont bancar sau la domiciliul acesteia.

In cazul in care se produce una din urmatoarele situatii:

  • a expirat perioada maxima de un an prevazuta pentru concediul de acomodare;
  • exista o cerere a persoanei indreptatite;
  • copilul a implinit 18 ani;
  • a avut loc decesul copilului;
  • persoana indreptatita care urma sa adopte in calitate de persoana singura a decedat;
  • a ramas definitiva hotararea judecatoreasca privind revocarea incredintarii in vederea adoptiei, concediul de acomodare şi plata indemnizatiei vor inceta incepand cu ziua urmatoare.

Angajatorii au obligatia de a acorda salariatului timp liber pentru efectuarea evaluarilor impuse de obtinerea atestatului şi realizarea potrivirii practice, fara diminuarea drepturilor salariale, in limita a maximum 40 de ore pe an. Timpul liber se va acorda pe baza cererii solicitantului, la care se va anexa calendarul intalnirilor sau, dupa caz, programul de vizite, intocmite de directia competenta.

De asemenea, angajatorii nu vor putea sa concedieze angajatii aflati in concediul de acomodare decat daca acest lucru va fi facut pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a desfiintarii.

Nerespectarea de catre angajator a prevederilor de mai sus va constitui contraventie si se va sanctiona cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei. Constatarea contraventiei şi aplicarea amenzii corespunzatoare se va face de catre persoanele imputernicite in acest sens din cadrul Inspectiei Muncii.

Incepand cu luna mai, Accace pune la dispozitia firmelor mici si mijlocii abonamente pe zona de consultanta.
Afla mai multe detalii!

 

Contact:

Andreea Manolache

Senior Associate

Andreea.Manolache@accace.com

+40 314050440


Citeste si:
  • Scutirea de impozit pe profitul reinvestit. Extinderea ariei de aplicare
  • Tratament fiscal si contabil aplicat concediilor de odihna neefectuate. Constituire provizion sau accrual?

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.