Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
De la începutul acestui an, angajatorii care au cel puțin 50 de angajați trebuie să aibă în vedere respectarea noilor obligații în ceea ce privește protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. La data de 28.01.2025 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68, Ordinul nr. 28/11/2025 privind punerea în aplicare a prevederilor din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Ordinul a fost emis de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități și președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă ca urmare a necesității de a pune în aplicare prevederile legislative introduse prin Ordonanța de Urgență nr. 127/2024 privind unele măsuri în domeniul social și ale cărei prevederi au intrat în vigoare începând cu 1 ianuarie 2025.
Scopul principal al acestui ordin este de a detalia, clarifica și operaționaliza obligațiile angajatorilor care au cel puțin 50 de angajați, astfel încât să fie asigurată aplicarea uniformă și eficientă a măsurilor prevăzute în Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Mai jos regăsiți principalele prevederi ale acestui act normativ:
Cererea transmisă organizațiilor nonguvernamentale trebuie să includă următoarele informații, conform modelului din Anexa nr. 1:
În conformitate cu art. 78 alin. (2^4) din lege, angajatorii vor transmite anual, până la data de 31 ianuarie pentru anul anterior, Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități și agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, precum și a municipiului București, în a căror rază teritorială își au sediul, o situație centralizată a funcțiilor ocupate de persoanele cu dizabilități angajate și un inventar al competențelor solicitate la angajare.
Situația centralizată trebuie întocmită conform modelului prevăzut în Anexa nr. 2 și va include:
ONG-urile care primesc cereri din partea angajatorilor au următoarele obligații:
Condiții de eligibilitate pentru ONG-uri:
După primirea răspunsului din partea ONG-urilor, angajatorii vor stabili procedura de angajare a persoanelor cu dizabilități în măsura în care acestea dețin calificările sau competențele necesare ocupării posturilor vacante.
Pentru orice alte clarificări în ceea ce privește adaptarea la aceste noi, specialiștii Accace România îți stau la dispoziție.
Servicii salarizare | Servicii administrare personal | Intocmirea fiselor de post si evaluarea performantei angajatului | Consultanta privind impozitul pe venit | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Portal online salarizare & HR
Ai acces gratuit la expertiza de specialitate si sfaturi utile. Te poti dezabona in orice moment de la newsletterul nostru. Datele tale personale vor fi in siguranta: Termeni si Conditii & Politica GDPR
Te-ai abonat deja? Confirma adresa de e-mail mai jos si primesti PDF-ul direct in inbox.