• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Raportarea contabilă pentru primul semestru al anului 2013

26 iul. 2013

Ministerul de Finanțe a publicat în Monitorul Oficial nr. 455 din 24 iulie 2013 Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1013 din 18 iulie 2013, pentru aprobarea Sistemului de Raportare Contabilă la 30 iunie 2013 .

Au obligativitatea întocmirii Raportărilor contabile semestriale operatorii economici care aplică Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV‐a a Comunităților Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările  ulterioare precum și societăților care aplică Reglementările contabile conforme cu Standardele internaționale de raportare financiară,aplicabile societăților comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, aprobate prin Ordinul viceprim‐ministrului, ministrul finanțelor publice, nr. 1.286/2012, cu modificările şi completările ulterioare şi care în exercițiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri mai mare de 220.000 lei.

Cifra de afaceri mentionată mai sus se preia din Situațiile financiare întocmite pentru anul 2012 .

Spre deosebire de anii anteriori, în scopul  asigurării  informațiilor destinate sistemului instituțional al statului prevederile Ordinului 1013/18 iulie 2013  se aplică şi în cazul entităților care au optat pentru un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic precum și  sucursalelor  deschise în România de societăți rezidente în state aparținând Spațiului Economic European, indiferent de exercițiul financiar ales, în condițiile legii.

Ultimele două categorii de entitate mentionate mai sus preiau valoarea cifrei de afaceri din Raportările contabile anuale întocmite la 31 decembrie 2012.

Spre deosebire de Situațiile Financiare anuale, raportările contabile semestriale constau într-o serie de rapoarte simplificate care urmăresc însă aceleași reguli privind obligativitatea semnării de către persoanele autorizare în acest sens :
a) situația activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (cod 10);
b) contul de profit şi pierdere (cod 20);
c) date informative (cod 30)
Versiunea oficială a formularelor mai sus menționate a fost publicată pe site-ul anaf în ziua de 25.07.2013  http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1027_2013.html

Entitățile depun raportările contabile la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în format hârtie şi în format electronic sau numai în formă electronică pe portalul www.e‐guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă.

Termenul de depunere a Raportărilor contabile Semestriale este 16 August 2013.

Nedepunerea raportărilor contabile la 30 iunie 2013 în condițiile prevăzute de ordin se sancționează conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Download – Tax & Fiscal Alert_Raportarea contabilă pentru primul semestru al anului  2013


Contact:
Ramona Sandu
Accounting Manager
Tel.: +40 75 117 7299
Email: ramona.sandu@accace.com

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.