• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

România are cele mai scurte termene de așteptare din regiune pentru solicitările la Registrul Comerţului (Comunicat de Presa)

25 oct. 2013

Bucureşti, octombrie 2013 – România înregistrează cei mai buni timpi de răspuns în comparaţie cu alte ţări din regiune în cazul solicitărilor înaintate către Registrul Comerţului, conform unui studiu realizat de Accace, una dintre principalele companii de externalizare şi consultanţă de afaceri din Europa Centrală şi de Est. Termenele medii de răspuns variază între o zi lucrătoare, în cazul avizelor pentru înfiinţarea societăţilor comerciale, și două zile lucrătoare pentru răspunsurile privind modificari aduse actelor constitutive.
La polul opus, termenul mediu pentru radierea unei firme înregistrate în România poate fi cuprins între 3 luni și 3 ani, în funcţie de motivul pentru care se solicită acest lucru: trecerea timpului stabilit pentru durata societăţii, imposibilitatea realizării obiectului de activitate al companiei, declararea nulităţii societăţii, hotărârea adunării generale sau a tribunalului, falimentul societăţii, etc.

„Analizând termenele de așteptare din România, în comparaţie cu celelate state din regiune, putem observa că ţara noastră are printre cele mai scurte termene de răspuns. Mai mult decât atât, de exemplu, spre deosebire de Polonia, unde, deși termenul legal de înregistrare a unei menţiuni este de 1 – 4 săptămâni, termenul real de soluţionare a unei cereri poate fi prelungit până la 8 săptămâni, în România termenele legale sunt respectate”,a spus Nicoleta Boaru, Corporate Services Manager Accace.

 

România

Polonia

Ucraina

Bulgaria

Slovacia

Ungaria

Termen înfiinţare societăţi

3 zile lucrătoare

2-8 săptămâni

10 zile lucrătoare

5 zile lucrătoare

5 zile lucrătoare

15 zile lucrătoare

Termen înregistrare menţiuni

5 zile lucrătoare

1-4 săptămâni

10 zile lucrătoare

5 zile lucrătoare

5 zile lucrătoare

30 zile lucrătoare

Radieri societăţi

Maxim 3 ani

7-12 luni

5-6 luni

1 an

Maxim 1 an

Maxim 3 ani

În cazul României, în general, diferenţele sunt întâlnite în cazul termenelor de eliberare a rezoluţiilor, acestea putând fi mai mari sau mai mici, după caz. Eliberarea rezoluţiei poate fi amânată cu cel mult 30 de zile lucrătoare și poate fi solicitată chiar și de către partea care depune dosarul, în cazul în care Registrul Comerţului solicită documente suplimentare, iar obţinerea acestora necesită o perioadă mai mare de timp.
În ceea ce privește perioada maximă de timp în care o firmă poate deveni operaţională, aceasta poate fi de 3 -5 zile lucrătoare de la momentul depunerii dosarului la Registrul Comerţului, în condiţiile în care dosarul este complet și nu sunt necesare documente suplimentare.

 

De ce documente este nevoie pentru înfiinţarea unei firme 

Dosarul pentru înfiinţarea unei firme în România trebuie să conţină o serie de documente în original, printre care: dovada verificării disponibilităţii și rezervării firmei, acordul pentru utilizarea denumirii, dovada verificării calităţii de asociat unic, actul constitutiv al companiei, declaraţii pe proprie răspundere ale fondatorilor sau administratorilor, precum și specimene de semnătură ale reprezentanţilor societăţii.
De asemenea, sunt necesare și copii după actele de identitate ale fondatorilor și dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social, precum și o serie de acte obţinute prin intermediul Registrului Comerţului și certificate de cazier fiscal pentru asociaţii sau reprezentanţii legali ai societăţii.
În funcţie de situaţie, pot fi necesare și acte de înregistrare ale fondatorilor, hotărârea organului statutar privind înfiinţarea companiei, certificatul de bonitate al persoanelor juridice nerezidente care participă la constituirea companiei, avizele prealabile prevăzute de legile speciale, mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele fondatorului sau, după caz, o împuternicire specială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale.

„În afară de documentele necesare înfiinţării unei societăţi, este necesară și achitarea unei taxe de registru, aceasta putând ajunge până la maxim 400 RON. Taxa pentru radierea unei firme depinde de motivul radierii”, a precizat şi Elena Radu, Junior Corporate Services Consultant Accace.
Astfel, singurul inconvenient îl reprezintă timpul foarte mare de așteptare pentru a depune un dosar, această problemă putând fi soluţionată prin suplimentarea numărului de referenţi din cadrul Registrului Comerţului sau eliminarea muncii duble în cazul verificării dosarului.

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.