Accounting and Reporting Manager

Din păcate, această poziție nu mai este disponibilă! Poți vizualiza poziții similare în lista noastră de oportunități curente.

„We would like our future Accounting and Reporting Manager to be able to see the opportunities inside our clients‘ business processes but also to have a strong know-how in the field of accounting.

If you want to work with professional and friendly colleagues, we are here to tell you more about how your role will look like.

Adriana Codin – Head of Accounting |  More about Adriana

Responsibilities

  • Planning, directing and coordinating all accounting processes
  • Ensures efficient and good quality delivery of projects
  • Ensures the continuous professional development and growth of the team
  • Ensures the performances’ improvement and developing of the accounting department
  • Managing the accumulation and consolidation of all financial data necessary for an accurate accounting of consolidated business results
  • Coordinating and preparing (consolidated) internal and external financial statements
  • Coordinating activities of external auditors
  • Providing management with information vital to the decision-making process
  • Managing the budget process
  • Assessing current accounting operations, offering recommendations for improvement and implementing new processes
  • Evaluating accounting and internal control systems
  • Evaluating the effectiveness of accounting software and supporting database, as needed
  • Developing and monitoring business performance metrics
  • Overseeing regulatory reporting, frequently including tax planning and compliance
  • Hiring, training and retaining skilled accounting staff
  • Organizing internal professional training for the teams assigned
  • Preparation of articles based on professional cases for social media and other channels as well

What are we expecting from you

  • University studies with specialization in economics / accounting
  • At least 5 years of experience in the Financial – Accounting/ Auditing field
  • ACCA certification
  • Very good knowledge of using Microsoft Office applications and a very good knowledge of operating with accounting programs (Navision ERP systems, SAP)
  • Good knowledge of using PowerBI
  • To know at a professional level the legislation in the financial-accounting field
  • Previous experience in working with IAS (IFRS), US GAAP RAS financial reporting
  • Advanced knowledge of English (level C1)
  • The ability to analyze and synthesize
  • Proactive and positive attitude
  • Experience in coordinating a team

What we offer

  • Hybrid job (you can choose the office days as you wish)
  • Meal tickets
  • Medical insurance to a well-known private clinic
  • Central location and flexible work arrangements
  • Paid study leave
  • Additional days of rest leave
  • English course, internal trainings, financial support for specializations, external conferences
  • Bookster subscription
  • The chance to develop and work with friendly colleagues, with a strong professional background
  • We organize various interactive events that help to relax the atmosphere and strengthen the team spirit. Follow our Facebook page – Accace Careers Romania – and be part of our #accacelife!

Trimite CV!

Jobs contact form

Împărtășiți acest loc de muncă

Cine primește CV-ul tău?

Marina Din
Chief People Officer
De ce îți va plăcea acest job

La Accace, ne propunem să creăm mai mult decât un simplu loc de muncă: noi construim o comunitate. Cultura noastră deschisă stimulează un mediu în care fiecare persoană se simte parte din echipă, suntem uniți prin valorile comune pe care le punem în practică zi de zi. Prin adoptarea unui management transparent, împuternicim echipa noastră să lucreze deschis, fiind ghidați de principii precum excelența, încrederea, colaborarea, implicarea, pasiunea și flexibilitatea. Alăturându-te nouă, vei face parte dintr-un ecosistem dinamic unde dezvoltarea ta este cultivată, creativitatea ta este valorizată, iar perspectivele tale unice contribuie la succesul comun. Dacă ești în căutarea unui mediu care încurajează colaborarea și dezvoltarea personală, ai ajuns exact unde trebuie. 

Descoperă mai multe despre munca la Accace
Cine va fi angajatorul tău
Accace a fost fondată în 2006 ca o firmă locală de contabilitate în Slovacia. În anul următor, a fost deschis și sediul din România. Încă de la început, am observat necesitatea clienților noștri de a avea procesele interne eficientizate printr-un singur furnizor de servicii externalizate, lucru care a modelat pașii noștri următori și focusul companiei. După mai mult de 17 ani pe piață, Accace s-a dezvoltat într-un furnizor inovator de BPO și consultanță deplină, implicând aproape 2.500 de profesioniști și oferind servicii la nivel internațional pentru peste 15.000 de clienți. Misiunea noastră este de a susține clienții, colegii și partenerii în îndeplinirea visurilor lor, lăsând în același timp o amprentă pozitivă asupra lumii. Ghidați de valorile noastre puternice de excelență, cooperare, flexibilitate, pasiune, încredere și dedicare, reușim să atingem obiective care implică mai mult decât realizări financiare.
Află mai multe despre noi
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram