Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
În data de 21 iunie 2024, în Monitorul Oficial al României nr. 582, Partea I, a fost publicată Ordonanța de Urgență nr. 69/2024, care aduce modificări și completări sistemului național de factură electronică RO e-Factura și aparatelor de marcat electronice fiscale.
Vă prezentăm principalele modificări:
Conform O.U.G. 69/2024, relația B2C este definită ca fiind “tranzacția având ca obiect execuția de lucrări, livrarea de bunuri/produse și/sau prestarea de servicii dintre un operator economic -persoana impozabilă stabilită în România și o persoană neimpozabilă. Se precizează de asemenea că livrările de bunuri/prestările de servicii efectuate de către o persoană fizică identificată în relația cu furnizorul/prestatorul prin codul numeric personal se consideră efectuate în relația B2C.
Sunt de reținut următoarele detalii:
Începând cu 1 iulie 2024 facturarea electronică va deveni obligatorie la nivelul organelor de executare silită care emit facturi în numele și în contul furnizorilor stabiliți în România (indiferent dacă aceștia sunt sau nu înregistrați în scopuri de TVA), pentru livrările de bunuri efectuate în cadrul operațiunilor de executare silită sau de valorificare a bunurilor sechestrate în cadrul procesului penal.
Utilizarea sistemului RO e-Factura nu este obligatorie pentru următoarele persoane impozabile:
Aceste persoane impozabile menționate mai sus, pentru care nu este obligatorie utilizarea sistemului RO e-Factura, pot opta pentru utilizarea acestuia.
Bonul fiscal trebuie să conțină și următoarele elemente: unitatea de măsură, codul de identificare fiscală al beneficiarului, numărul de identificare al bonului fiscal. Data și ora emiterii bonului fiscal, numărul de identificare, precum și seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal se tiparesc pe bonul fiscal și sub forma de cod QR.
Raportul fiscal de închidere zilnică emis de aparatul de marcat electronic trebuie să conțină și numărul de bonuri fiscale care au înscris codul de identificare fiscală a beneficiarului, valoarea totală a acestora, total TVA aferentă, identificatorul jurnalului electronic, numărul și valoarea reducerilor, anulărilor, sume de serviciu, precum și sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plată utilizat. Sumele de serviciu reprezintă sumele de bani utilizate pentru plata restului către client, puse la dispoziție operatorului casei de marcat la începutul fiecărei zile de lucru, care se regăsesc și în soldul contului de casă de la sfârșitul zilei de lucru.
Aceste măsuri au scopul de a eficientiza și de a extinde utilizarea facturării electronice în România, aducând clarificări și noi obligații pentru diferite categorii de contribuabili. Pentru mai multe detalii despre cum te putem ajuta să implementezi noile modificări fiscale aduse sistemului e-Factura si caselor de marcat, contactează echipa Accace România.