Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
GHID FISCAL
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

SAF-T în România: Cum poți simplifica procesul de raportare | weBlog

10 aprilie 2024

În ultimii ani, autoritățile fiscale române au intensificat eforturile de digitalizare și standardizare a proceselor fiscale, introducând obligația de raportare SAF-T (Standard Audit File for Tax) pentru o gamă largă de contribuabili. Această modificare, stabilită prin Ordinul nr. 1783 din 4 noiembrie 2021, vizează toate companiile , obligându–le să furnizeze detaliat situații contabile și fiscale. Scopul este dublu: alinierea la standarde internaționale și facilitarea controalelor fiscale printr-un schimb eficient de informații. În prezent, această raportare este deja aplicabilă contribuabililor mari și mijlocii, iar din 2025 va fi impusă și contribuabililor mici. 

Riscurile ignorării obligațiilor de raportare SAF-T 

Nerespectarea obligațiilor de raportare SAF-T atrage după sine riscuri semnificative pentru companii, inclusiv posibilitatea de a fi supuse unor sancțiuni financiare substanțiale, controale fiscale extinse și, în cele din urmă, o deteriorare a reputației pe piață. Erorile în raportare sau întârzierile pot indica autorităților fiscale posibile nereguli sau evaziuni fiscale, declanșând astfel inspecții amănunțite asupra întregii activități financiare a companiei. 

Valoarea adusă de decizia de externalizare a raportării SAF-T 

În fața complexității legislative și a cerințelor tehnice ale raportării SAF-T, companiile se pot orienta către specialiști, precum firmele de externalizare specializate în contabilitate și raportare. Cu ajutorul expertizei și a tehnologiei oferite de către acestea, companiile își pot simplifica procesul de raportare, asigurând conformitatea și reducând riscul de erori. 

Serviciile includ de la analiza preliminară a necesităților de raportare ale companiei, până la asistență în etapele de pre-implementare și implementare efectivă a soluțiilor tehnologice necesare pentru conformitate, răspunzând cerințelor specifice ale legislației românești. 

Avantajele tehnologiilor propuse de Accace România 

Adoptarea soluțiilor tehnologice in-house, precum cele dezvoltate de specialiștii Accace România reprezintă o decizie strategică pentru companiile care doresc să își optimizeze procesele de raportare SAF-T.  

Aceste soluții tehnologice permit o integrare eficientă a proceselor de raportare SAF-T în cadrul operațional al companiei, reducând semnificativ riscul de erori și optimizând timpul necesar pentru pregătirea și depunerea declarațiilor. Mai mult, utilizarea tehnologiilor personalizate facilitează adaptarea rapidă la schimbările legislative și asigură o mai bună gestionare a datelor, contribuind astfel la sustenabilitatea pe termen lung a practicilor de conformitate fiscală ale companiei. 

Accace poate veni în întâmpinarea nevoilor oricărei companii, chiar dacă nu se dorește ca Accace să gestioneze contabilitatea și indiferent de sistemul ERP utilizat. Astfel, declarația SAF-T se poate genera pe baza unor fișiere-șablon Excel, soluție ce poate fi de ajutor în următoarele situații: 

  • sistemul actual nu oferă posibilitatea exportului automat al unei declarații SAF-T; 
  • sistemul actual exportă o declarație incorectă/neverificată; 
  • sistemul actual nu gestionează toate modulele SAF-T (Mijloace Fixe, Stocuri).  

De asemenea, Accace oferă și serviciul de verificare a informațiilor exportate în XML prin utilizarea tool-urilor dezvoltate in-house. 

Contactează-ne astăzi pentru a afla cum serviciile noastre de raportare te pot ajuta să transformi raportarea fiscală dintr-o sarcină complicată într-un avantaj strategic pentru afacerea ta. 

GHID FISCAL
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Gestionam toate nevoile companiei tale sub o singura umbrela

Menține-ți afacerea la un nivel înalt de calitate și eficientă cu sprijinul unei echipe specializate de consultanți
  • Externalizarea serviciilor de contabilitate si raportare: Administrare si procesare documente contabile | Servicii de raportare financiara, contabila si statistica | Consultanta financiar-contabila | Scanare, extragere, validare si arhivare a documentelor financiar-contabile | Raportare financiara internationala | Microsoft Dynamics NAV | Recrutare de personal in domeniul financiar-contabil | Portal online contabilitate | Traininguri financiar-contabile
  • Externalizarea serviciilor de salarizare si administrare de personal: Servicii salarizare | Servicii administrare personal | Intocmirea fiselor de post si evaluarea performantei angajatului | Consultanta privind impozitul pe venit | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Portal online salarizare & HR
  • Servicii de consultanta fiscala: Declaratii fiscale si alte servicii fiscale administrative (compliance) | Asistenta in timpul inspectiilor fiscale | Tax review (servicii de revizuire fiscala) | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Consultanta fiscala tip abonament sau ad-hoc | Planificare fiscala internationala | Traininguri personalizate
  • Servicii de consultanta corporate: Infiintare si inregistrare societate | Lichidare societate | Reprezentare in fata autoritatilor locale | Sediu social virtual | Modificari in statutul juridic al companiei | Servicii de consultanta legate de implementarea GDPR | Company health check | Consultanta in legislatia muncii | Incadrarea in munca a cetatenilor straini in Romania
  • Servicii de consultanta juridica (prin intermediul unui cabinet de avocatura asociat): Proprietati imobiliare | Litigii | Proprietate intelectuala | Insolventa, reorganizare si faliment | Due diligence | Abonamente si consultanta ad-hoc
  • Servicii de consultanta in cadrul tranzactiilor: Due diligence si consultanta in cadrul tranzactiilor | Preturi de transfer | Fuziuni si achizitii
  • Portal online de consultanta
Împărtășește-ne nevoile tale și vom găsi împreună cele mai bune soluții
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram