Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
În contextul primirii decontului precompletat RO e-TVA, companiile se pot confrunta cu dileme legate de gestionarea diferențelor apărute între acest document și decontul de TVA 300. Iată câteva clarificări esențiale care pot ajuta societățile în demersurile lor fiscale:
În platforma Spațiul Privat Virtual (SPV), in pagina in care companiile au posibilitatea sa descarce deconturile precompletate si notificările de confirmare, există si opțiunea de a accesa rapoarte detaliate privind datele și informațiile utilizate la precompletarea decontului. Această facilitate nu implică o cerință de înscriere, ci oferă acces la diverse rapoarte utile, cum ar fi:
În ceea ce privește discrepanțele dintre sumele prezentate în decontul precompletat RO e-TVA și cele din Decontul 300, contribuabilii trebuie să se preocupe doar de diferențele semnificative, definite ca fiind cele care depășesc cumulativ o variație procentuală de 20% si o valoare absolută de 5.000 lei. În astfel de cazuri, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va emite o „Notificare de conformare RO e-TVA”.
Potrivit reglementărilor, notificarea trebuie transmisă către contribuabili prin mijloace electronice, până la data de 5 a lunii următoare celei în care decontul trebuia depus.
După primirea notificării, companiile au la dispoziție 20 de zile pentru a răspunde. Răspunsul la notificare nu necesită automat documente justificative, dar este recomandabil să se pregătească astfel de documentație pentru a explica diferențele. ANAF va examina răspunsurile și va decide măsurile legale corespunzătoare. Pentru mai multe informații, companiile pot consulta și ghidul publicat de ANAF care oferă clarificări suplimentare privind gestionarea deconturilor e-TVA.
Specialiștii Accace România vă stau la dispoziție pentru gestionarea acestor situații, prin intermediul serviciilor externalizate de contabilitate și raportare financiar contabilă.
Declaratii fiscale si alte servicii fiscale administrative (compliance) | Asistenta in timpul inspectiilor fiscale | Tax review | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Consultanta fiscala tip abonament sau ad-hoc | Planificare fiscala internationala | Administrare si procesare documente contabile | Servicii de raportare financiara, contabila si statistica | Consultanta financiar-contabila | Scanare, extragere, validare si arhivare a documentelor financiar-contabile | Raportare financiara internationala | Microsoft Dynamics NAV | Recrutare de personal in domeniul financiar-contabil | Portal online contabilitate | Traininguri financiar-contabile