Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
GHID FISCAL
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Ce trebuie să știi despre obligativitatea facturării electronice în România | News Flash

6 iulie 2023

În luna ianuarie a anului 2022, România a solicitat Comisiei Europene o derogare de la legislația europeană în materie de TVA în vederea implementării sistemului de facturare electronică generalizat între persoanele impozabile stabilite în România. Scopul măsurii este combaterea fraudei și a evaziunii fiscale, în vederea reducerii deficitului de TVA. România a implementat deja acest sistem din anul 2022 pentru tranzacțiile B2G precum și pentru tranzacțiile B2B pentru produsele încadrate cu risc fiscal ridicat, moment în care contribuabilii au întâmpinat dificultăți semnificative de implementare a sistemului și generare a facturii electronice prin cele două alternative propuse în legislație.

Autorizarea și perioada de implementare

Astfel, ca urmare a solicitării, la finele lunii iunie 2023, Comisia Europeană a publicat propunerea de Decizie pentru autorizarea României de a introduce facturarea electronică generalizată, publicarea acesteia fiind așteptată cât de curând.

Așadar, începând cu 1 ianuarie 2024, România este autorizată să implementeze sistemul de facturare electronică în tranzacțiile B2B între persoane stabilite în România. Măsura are un caracter temporar până la data de 31 decembrie 2026 (cu excepția cazului în care statele membre au obligația de a aplica dispozițiile naționale adoptate ca urmare a introducerii pachetului de TVA pentru era digitală mai devreme de 31 decembrie 2026). În cazul în care efectele generate ca urmare a aplicării măsurii vor fi la nivelul așteptat, măsura poate fi prelungită.

În termen de 30 de zile de la aprobarea Deciziei, prin Ordin ANAF se vor stabili data implementării și categoriile de contribuabili vizați. În acest context, contribuabilii trebuie să ia măsurile necesare pentru a verifica în ce măsura sistemele informatice, ERP-urile utilizate pot fi adaptate astfel încât factura electronică să poată fi generată începând cu 1 ianuarie 2024. .

Resursele necesare pentru implementare

Echipa Accace vă stă la dispoziție cu informații tehnice cu privire la sistemul de facturare electronică care va deveni una dintre principalele preocupări din punct de vedere tehnic, uman și financiar în perioada următoare.

GHID FISCAL
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram