Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
În luna ianuarie a anului 2022, România a solicitat Comisiei Europene o derogare de la legislația europeană în materie de TVA în vederea implementării sistemului de facturare electronică generalizat între persoanele impozabile stabilite în România. Scopul măsurii este combaterea fraudei și a evaziunii fiscale, în vederea reducerii deficitului de TVA. România a implementat deja acest sistem din anul 2022 pentru tranzacțiile B2G precum și pentru tranzacțiile B2B pentru produsele încadrate cu risc fiscal ridicat, moment în care contribuabilii au întâmpinat dificultăți semnificative de implementare a sistemului și generare a facturii electronice prin cele două alternative propuse în legislație.
Astfel, ca urmare a solicitării, la finele lunii iunie 2023, Comisia Europeană a publicat propunerea de Decizie pentru autorizarea României de a introduce facturarea electronică generalizată, publicarea acesteia fiind așteptată cât de curând.
Așadar, începând cu 1 ianuarie 2024, România este autorizată să implementeze sistemul de facturare electronică în tranzacțiile B2B între persoane stabilite în România. Măsura are un caracter temporar până la data de 31 decembrie 2026 (cu excepția cazului în care statele membre au obligația de a aplica dispozițiile naționale adoptate ca urmare a introducerii pachetului de TVA pentru era digitală mai devreme de 31 decembrie 2026). În cazul în care efectele generate ca urmare a aplicării măsurii vor fi la nivelul așteptat, măsura poate fi prelungită.
În termen de 30 de zile de la aprobarea Deciziei, prin Ordin ANAF se vor stabili data implementării și categoriile de contribuabili vizați. În acest context, contribuabilii trebuie să ia măsurile necesare pentru a verifica în ce măsura sistemele informatice, ERP-urile utilizate pot fi adaptate astfel încât factura electronică să poată fi generată începând cu 1 ianuarie 2024. .
Echipa Accace vă stă la dispoziție cu informații tehnice cu privire la sistemul de facturare electronică care va deveni una dintre principalele preocupări din punct de vedere tehnic, uman și financiar în perioada următoare.
Declaratii fiscale si alte servicii fiscale administrative (compliance) | Asistenta in timpul inspectiilor fiscale | Tax review | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Consultanta fiscala tip abonament sau ad-hoc | Planificare fiscala internationala | Administrare si procesare documente contabile | Servicii de raportare financiara, contabila si statistica | Consultanta financiar-contabila | Scanare, extragere, validare si arhivare a documentelor financiar-contabile | Raportare financiara internationala | Microsoft Dynamics NAV | Recrutare de personal in domeniul financiar-contabil | Portal online contabilitate | Traininguri financiar-contabile