Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
În ultimii ani, autoritățile fiscale române au intensificat eforturile de digitalizare și standardizare a proceselor fiscale, introducând obligația de raportare SAF-T (Standard Audit File for Tax) pentru o gamă largă de contribuabili. Această modificare, stabilită prin Ordinul nr. 1783 din 4 noiembrie 2021, vizează toate companiile , obligându–le să furnizeze detaliat situații contabile și fiscale. Scopul este dublu: alinierea la standarde internaționale și facilitarea controalelor fiscale printr-un schimb eficient de informații. În prezent, această raportare este deja aplicabilă contribuabililor mari și mijlocii, iar din 2025 va fi impusă și contribuabililor mici.
Nerespectarea obligațiilor de raportare SAF-T atrage după sine riscuri semnificative pentru companii, inclusiv posibilitatea de a fi supuse unor sancțiuni financiare substanțiale, controale fiscale extinse și, în cele din urmă, o deteriorare a reputației pe piață. Erorile în raportare sau întârzierile pot indica autorităților fiscale posibile nereguli sau evaziuni fiscale, declanșând astfel inspecții amănunțite asupra întregii activități financiare a companiei.
În fața complexității legislative și a cerințelor tehnice ale raportării SAF-T, companiile se pot orienta către specialiști, precum firmele de externalizare specializate în contabilitate și raportare. Cu ajutorul expertizei și a tehnologiei oferite de către acestea, companiile își pot simplifica procesul de raportare, asigurând conformitatea și reducând riscul de erori.
Serviciile includ de la analiza preliminară a necesităților de raportare ale companiei, până la asistență în etapele de pre-implementare și implementare efectivă a soluțiilor tehnologice necesare pentru conformitate, răspunzând cerințelor specifice ale legislației românești.
Adoptarea soluțiilor tehnologice in-house, precum cele dezvoltate de specialiștii Accace România reprezintă o decizie strategică pentru companiile care doresc să își optimizeze procesele de raportare SAF-T.
Aceste soluții tehnologice permit o integrare eficientă a proceselor de raportare SAF-T în cadrul operațional al companiei, reducând semnificativ riscul de erori și optimizând timpul necesar pentru pregătirea și depunerea declarațiilor. Mai mult, utilizarea tehnologiilor personalizate facilitează adaptarea rapidă la schimbările legislative și asigură o mai bună gestionare a datelor, contribuind astfel la sustenabilitatea pe termen lung a practicilor de conformitate fiscală ale companiei.
Accace poate veni în întâmpinarea nevoilor oricărei companii, chiar dacă nu se dorește ca Accace să gestioneze contabilitatea și indiferent de sistemul ERP utilizat. Astfel, declarația SAF-T se poate genera pe baza unor fișiere-șablon Excel, soluție ce poate fi de ajutor în următoarele situații:
De asemenea, Accace oferă și serviciul de verificare a informațiilor exportate în XML prin utilizarea tool-urilor dezvoltate in-house.
Contactează-ne astăzi pentru a afla cum serviciile noastre de raportare te pot ajuta să transformi raportarea fiscală dintr-o sarcină complicată într-un avantaj strategic pentru afacerea ta.