• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Ce trebuie sa contina dosarul privind indemnizatia de crestere a copilului?

14 mai 2019

Atat indemnizatia pentru cresterea copiilor, cat si alocatia de stat se acorda numai la cererea scrisa a persoanei indreptatite si pot fi solicitate printr-o singura cerere, modalitatea de depunere a actelor fiind, astfel, simplificata, prin Ordonanta de Urgenta nr.111/2010 privind indemnizatia pentru cresterea copiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ce acte sunt necesare pentru intocmirea dosarului privind indemnizatia de crestere a copilului?

  1. Cererea pentru acordarea indemnizatiei de crestere a copilului/stimulentului de insertie (semnata si completata de ambii parinti);
  2. Actul de identitate al solicitantului (copie si original);
  3. Actul de identitate al celuilalt parinte (copie si original);
  4. Certificatele de nastere ale copiilor aflati in intretinere (copii si originale);
  5. Certificatul de casatorie, in cazul parintilor casatoriti (copie si original);
  6. Alte acte , dupa caz: actele care sa ateste divortul, actele de incredintare a minorului, certificatul de deces, hotararea de plasament, actele de adoptie (copie si original);
  7. Pentru plata prin cont bancar: dovada eliberata de banca care sa contina, obligatoriu, numele si prenumele titularului de cont (contul trebuie sa fie pe numele persoanei indreptatite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul IBAN;
  8. Dosar cu sina;
  9. In cazul veniturilor salariale:
  • Adeverinta (Anexa 2) completata corect de angajator

Daca pe perioada celor 12 luni anterioare nasterii copilului solicitantul a beneficiat de bonuri de masa, precum si de alte bonusuri oferite de catre angajator (pentru care nu se platesc asigurari sociale), va anexa la dosar si o adeverinta privind cuantumul acestora.

  • Dovada suspendarii activitatii/incetarii activitatii, dupa caz (decizie, ordin, dispozitie, act aditional) – copie si original
  • Adeverinta cu stagiul de cotizare de la Casa de Pensii (in cazul in care angajatorul nu are sediul social in Bucuresti)
  1. In cazul veniturilor realizate din activitati independente (drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor, venituri obtinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, conventii civile, contracte de comision sau alte venituri asimilate salariilor, venituri obtinute ca Persoana Fizica Autorizata/Persoana Fizica Independenta):
  • Dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior (anii fiscali anteriori) celui in care s-a nascut copilul, corespunzator perioadei prevazute de Ordonanta de Urgenta, eliberata de organele fiscale
  • Dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului/declaratia fiscala, prevazuta de lege, pentru categoriile de venituri pentru care legea nu prevede emiterea unei decizii de impunere din partea organului fiscal central, pentru veniturile realizate in anul nasterii copilului
  • Dovada intreruperii activitatii (adeverinta eliberata de barou/de administratia financiara/rezolutia de la Camera de Comert, act aditional, act eliberat de catre institutia competenta), dupa caz;
  • Adeverinta care sa cuprinda perioada in care au fost realizate veniturile si tabel explicit cu: venitul brut pe fiecare luna, contributiile sociale retinute, impozitul retinut – se mentioneaza atat procentul retinut, cat si valoarea acestuia, venitul net pe fiecare luna – pentru anul nasterii copilului, pentru veniturile obtinute din drepturi de autor;
  • Contractul pe drepturi de autor, dupa caz (copie si original)
  • Declaratia pe propria raspundere ca in anul urmator va prezenta APISMB, dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberata de administratia financiara, dupa caz
  • Adeverinta cu perioada concediului de maternitate si sumele primite pe fiecare luna
  1. In cazul persoanelor care in ultimul an, anterior nasterii copilului, au urmat cursurile de zi ale invatamantului preuniversitar/universitar/postuniversitar, pentru intocmirea dosarului de indemnizatie crestere copil trebuie sa ataseze, pe langa actele prevazute la punctele 1-7, si o adeverinta eliberata de institutia de invatamant preuniversitar sau, dupa caz, universitar, care sa ateste frecventarea cursurilor de zi fara intrerupere, pana la data solicitarii acesteia;
  2. Declaratia solicitantului privind protectia datelor cu caracter personal conform regulamentului UE.

Alte acte obligatorii pentru intocmirea dosarului de indemnizatie crestere copil

  • Declaratia celuilalt parinte conform careia nu beneficiaza de concediul de maternitate;
  • Adeverinta cu perioada concediului de maternitate sau adeverinta in care sa se precizeze ca mama nu a solicitat concediul de maternitate acordat conform OUG nr.158/2010;
  • Declaratia pe propria raspundere a persoanei indreptatite din care sa reiasa ca se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament unei alte persoane, unui organism privat autorizat sau serviciu public;
  • Certificatul de incadrare a copilului intr-un grad de handicap.

Care este termenul de depunere a dosarului?

Dosarul trebuie depus cu 30 de zile inainte de intrarea in concediu pentru cresterea copilului (suspendarea activitatii) sau in cel mult 60 de zile lucratoare de la incetarea concediului de maternitate sau de la data nasterii copilului, dupa caz.

Unde trebuie depus dosarul?

Dosarul pentru indemnizatia de crestere copil se depune la Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a sectorului de care apartine parintele.

De asemenea, lista documentelor necesare pentru dosar poate suferi modificari, in functie de cerintele interne a fiecarui sector.

Beneficiarul indemnizatiei pentru cresterea copilului este obligat sa comunice, in scris, reluarea activitatii si orice modificare intervenita in situatia sa, de natura sa determine incetarea sau suspendarea platii drepturilor, in termen de 15 zile lucratoare de la aparitia acesteia.

Pentru suport privind dosarul pentru indemnizatia de crestere a copilului, contacteaza specialistii nostri!
Te-ar putea interesa si:

Salariul minim brut pe economie a crescut la 2.300 lei | News Flash

on 15 ianuarie 2021, in NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Companiile isi pot ajuta angajatii incadrati in telemunca cu sume in limita unui plafon de 400 RON | News Flash

on 05 ianuarie 2021, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

OUG nr. 192/2020: Noi prevederi privind munca la domiciliu sau in regim de telemunca | News Flash

on 13 noiembrie 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

OUG nr. 147/2020: Zile libere platite pentru parinti, daca scolile se inchid din cauza COVID-19 | News Flash

on 31 august 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Legea nr. 193/2020: Noutati pentru angajatori privind contributia la fondul de handicap | News Flash

on 27 august 2020, in NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

OUG 132/2020: Noi masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor | News Flash

on 23 iulie 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Munca suplimentara: amenzi de pana la 3.000 lei pentru nerespectarea legislatiei | News Flash

on 22 iunie 2020, in Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

COVID-19: Masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor | News Flash

on 03 iunie 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Ghid PFA 2020 | eBook

on 25 mai 2020, in Fiscalitate si Contabilitate, Ghiduri, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Noi reguli privind purtarea obligatorie a mastii si efectuarea triajului epidemiologic | News Flash

on 25 mai 2020, in COVID-19, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.