• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Declaratia care inlocuieste fisele fiscale se poate depune si online

18 dec. 2012

 

2012 a fost ultimul an in care angajatorii erau obligati sa depuna la Fisc fisele fiscale ale salariatilor. Din 2013, cand ar fi trebuit sa fie depuse fisele fiscale pentru anul fiscal 2012, aceste documente devin istorie. Surpinzator, insa, angajatorii vor avea in continuare obligatia de a raporta la Fisc retinerile de impozit pentru fiecare beneficiar de venit, insa vor face acest lucru intr-un alt formular, care va putea fi depus si online, conform unui ordin publicat luni in Monitorul Oficial.

Eliminarea fiselor fiscale este prevazuta in OG 30/2011, actul normativ care a modificat Codul fiscal in luna septembrie a anului 2011.

Printre altele, OG 30/2011 a reformulat art. 59 din Codul Fiscal referitor la fisele fiscale (formular 210). In vechea forma, acest articol stabilea ca informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale, iar platitorul de venituri are obligatia sa completeze aceste formulare pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor si sa le pastreze pe intreaga durata a angajarii. Copii dupa fisele fiscale trebuiau depuse la organul fiscal competent, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Insa, odata cu modificarea art. 59 prin OG 30/2011, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea se aplica incepand de la 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Acest lucru inseamna ca primul an in care nu se mai depun fise fiscale este 2013.

Conform modificarilor aduse art. 59 din Codul Fiscal, in locul fiselor fiscale, angajatorii vor avea obligatia de a completa si a depune incepand de anul viitor o Declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit in termenul prevazut in Codul Fiscal la art. 93 alin. (2), adica tot pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Informatiile din fisele fiscale se vor declara in formularul 205 modificat

Declararea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit se va face incepand din 2013 in formularul 205, care a fost modificat substantial prin Ordinul ANAF nr. 1913/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 850 din 17 decembrie 2012.

“Aceasta declaratie se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii precum si platitorii altor categorii de ventiuri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului“, a explicat pentru AvocatNet.ro Maria Cojocariu, Senior Payroll Accountant in cadrul Accace.}

Prin ordinul publicat luni, Fiscul a introdus in formularul 205 rubrici speciale referitoare la veniturile din salarii, care pana acum nu mai existau, astfel incat angajatorii sa poata completa aceasta declaratie in locul fiselor fiscale pe care le depuneau pana acum.

Mai mult decat atat, actul normativ stabileste si posibilitatea ca declaratia 205 sa poata fi depusa si pe internet, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro.

Pana acum, aceasta declaratie putea fi depusa doar la organul fiscal competent in format electronic, pe suport magnetic sau optic, acelasi lucru fiind valabil si in cazul fiselor fiscale.

“Consideram ca reprezinta un avantaj major fata de modalitatea limitativa de depunere a formularul 210 (fisele fiscale) care era posibila numai in format electronic”, a subliniat Maria Cojocariu.

De asemenea, ANAF clarifica prevederile privind organul competent la care trebuie depusa declaratia 205. Pana acum, in Instructiunile de completare a formularului era precizat ca “declaratia se depune la organul fiscal la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala”.

Si dupa modificarea Instructiunilor, organul fiscal competent este tot cel la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala. Totusi, noile prevederi precizeaza si ca, in cazul sediilor secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, declaratia corespunzatoare activitatii sediilor secundare, se depune de contribuabilul care le-a infiintat, pe codul de inregistrare fiscala al acestuia, la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul.

Mai mult decat atat, noile reglementari stabilesc ca pentru salariatii care au fost detasati la o alta unitate, declaratia se completeaza de catre unitatea care a incheiat contractele de munca cu acestia.

“In situatia in care plata venitului salarial se face de unitatea la care salariatii au fost detasati, angajatorul care i-a detasat comunica angajatorului la care acestia sunt detasati date referitoare la deducerea personala la care este indreptatit fiecare salariat, precum si eventualele modificari ale acesteia aparute in cursul anului. Pe baza acestor date unitatea la care salariatii au fost detasati intocmeste statele de salarii, calculeaza impozitul si transmite lunar unitatii de la care au fost detasati informatii privind venitul brut realizat, alte deduceri, venitul baza de calcul, precum si impozitul retinut pentru angajat, in scopul completarii declaratiei”, se mai arata in noile instructiuni de completare.

Si amenzile vor fi mai mari pentru contribuabilii care nu depun la timp declaratia 205, comparativ cu amenzile care trebuiau platite pentru nedepunerea fiselor fiscale.

“Declaratia 205 reprezinta o declaratie informativa, iar conform codului fiscal, amenzile pentru nedepunerea acesteia in termenele stabilite de lege au valori cuprinse intre 12.000 si 14.000 lei, mult mai mari fata de cele stabilite pentru fisele fiscale”, a punctat Maria Cojocariu, care a mai precizat ca valorile amenzilor prevazute pentru nedepunerea fiselor fiscale in termenul prevazut de lege erau cuprinse pentru persoanele fizice intre 500 si 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice, intre1.000 si 5.000 lei.

Din 2013, angajatorii au o noua obligatie declarativa. De data aceasta, fata de salariat

Potrivit prevederilor din OG nr. 30/2011, au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document care nu este un formular tipizat, insa trebuie sa cuprinda cel putin informatii privind:

  • datele de identificare ale contribuabilului,
  • venitul realizat in cursul anului,
  • deducerile personale acordate,
  • impozitul calculat si retinut.

Suzana Adamache, Tax Partner la FinExpert Consultinga subliniat ca fisa fiscala este inlocuita practic de doua declaratii :

  • una care are un model standard, aprobat de ANAF (declaratia 205 actualizata si modificata) – aceasta se depune la ANAF ;
  • una a carei forma si continut sunt la latitudinea contribuabililor dar pentru care se reglementeaza un minim de informatii. Aceasta se va elibera, la cerere, salariatiilor.

Ce se mai modifica in formularul 205

Modificarile din formularul fiscal 205 nu vizeaza doar declararea si calcularea impozitului retinut din veniturile de salarii, ci mai sunt si alte noutati in noul model al declaratiei.

In conditiile in care incepand cu data de 1 ianuarie 2012, impozitul pe veniturile din arenda sa se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la data platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net, impozitul fiind final, cu exceptia cazului in care se opteaza pentru stabilirea venitului net in sistem real, in formularul 205 au fost introduse si rubrici speciale referitoare la veniturile din arendare.

De asemenea, din declaratie au fost eliminate anumite categorii de venituri, avand in vedere ca acestea au fost incluse in categoria veniturilor obtinute in baza contractelor civile, potrivit Codului Civil.

Spre exemplu, din declaratie au disparut campurile referitoare la:

  • Venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie
  • Venituri obtinute in baza unui contract de comision sau mandat comercial.

Atentie! Noul model al declaratiei 205 trebuie utilizat din 2013 pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2012

Puteti consulta Ordinul ANAF nr. 1913/2012 in sectiunea noastra de Legislatie, unde a fost publicat astazi.

 

Source: http://www.avocatnet.ro

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.