Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
Conform legislatiei muncii, Regulamentul Intern este actul juridic elaborat de catre angajator, prin care se stabilesc regulile de functionare a societatii din punctul de vedere al aspectelor profesionale si disciplinare.
In conformitate cu prevederile cuprinse in Legea nr. 53/2003 din Codul Muncii cu modificarile si actualizarile ulterioare, un angajator nou este obligat sa intocmeasca Regulamentul Intern in termen de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice, respectiv de la data inregistrarii societatii la Oficiul National al Registrului Comertului.
Desi nu exista o sanctiune mentionata in mod expres pentru cazul in care un angajator nu intocmeste Regulamentul Intern, inspectorii de munca din cadrul Inspectoratelor Teritoriale de Munca pot cere, totusi, intocmirea acestuia. In cazul neconformarii cu masura dispusa, angajatorul poate fi sanctionat cu amenda contraventionala.
Regulamentul Intern este un act unilateral al angajatorului, nefiind necesar acordul salariatilor pentru valabilitate. Angajatii pot fi consultati cu privire la prevederile Regulamentului Intern, prin intermediului reprezentantului salariatilor sau a sindicatului, dupa caz, daca acesta este constituit la nivelul societatii.
In general, Regulamentul Intern poate contine orice fel de reguli sau proceduri pe care angajatorul le doreste aplicabile in cadrul societatii, sub rezerva ca acestea sa nu contravina normelor legale stabilite de legislatia muncii.
Codul Muncii stabileste categoriile de dispozitii care trebuie sa existe in mod obligatoriu in orice Regulament Intern:
Pentru a se putea prevala de Regulamentul Intern, angajatorul trebuie sa faca dovada faptului ca salariatii cunosteau regulile interne stabilite prin acesta. Informarea salariatilor in legatura cu prevederile Regulamentului Intern trebuie realizata la fiecare modificare a acestuia.
Modul de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul Regulamentului Intern se stabileste prin continutul Regulamentului Intern, metoda cea mai sigura de a dovedi ca salariatii cunosteau continutul documentului fiind semnarea de luare la cunostinta a Regulamentului de catre salariati si/sau afisarea intr-un loc vizibil de la sediul angajatorului.
Prin Regulamentul Intern, angajatorul poate stabili faptele care reprezinta abateri disciplinare, sanctiunile care se aplica pentru astfel de fapte sau la cate repetari ale unor abateri de la regulile interne se pot dispune sanctiuni mai grave.
Angajatorul nu poate stabili alte tipuri de sanctiuni pentru salariati decat cele prevazute de lege, in mod limitativ, respectiv:
Regulamentul Intern poate prevedea regulile si normele de conduita sau de organizare pe care angajatorul le considera necesare pentru desfasurarea activitatii in cadrul societatii sau drepturi si obligatii pentru salariati, cu conditia ca acestea sa nu incalce prevederile legale, ale contractului individual de munca sau ale contractelor colective de munca sau sa nu prevada pentru salariati drepturi inferioare celor stabilite prin respectivele prevederi legale sau contractuale.
Daca Regulamentul contine prevederi care lezeaza drepturile salariatilor, acestia au posibilitatea de a sesiza angajatorul cu privire la incalcarea lor si, totodata, pot sesiza instantele de judecata pentru inlaturarea si/sau recuperarea prejudiciilor care le-au fost cauzate prin acea incalcare.
Regulamentul Intern are rolul unui instrument prin care angajatorul, in mod unilateral, poate sa impuna reguli de conduita pentru salariati si de organizare a muncii care sa corespunda exigentelor sale si sa ii permita reglementarea anumitor aspecte de munca in relatia cu salariatii, in limitele si in conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniul relatiilor de munca.
Servicii salarizare | Servicii administrare personal | Intocmirea fiselor de post si evaluarea performantei angajatului | Consultanta privind impozitul pe venit | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Portal online salarizare & HR