Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
GHID FISCAL
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Tratamentul contabil și fiscal al cardurilor cadou acordate salariaților

21 noiembrie 2024

Tratamentul contabil și fiscal al cardurilor cadou acordate salariaților este un element important ce trebuie luat în considerare deoarece acordarea de vouchere și carduri cadou salariaților a devenit o practică obișnuită în companii, fiind o metodă eficientă de a motiva și recompensa angajații. Acum, in preajma sarbatorilor, factorii de decizie reevalueaza modalitatile prin care ar putea aduce o bucurie angajatilor. Potrivit reglementarilor in vigoare, cardurile cadou (precum cele eMAG) acordate angajaților, sunt tratate ca venituri din salarii și sunt supuse unui regim fiscal specific.

Impozitare și contribuții sociale

Cardurile cadou oferite angajaților sunt considerate venituri din salarii. Prin urmare, asupra acestora se aplică impozitul pe venit de 10%, contribuția de asigurări sociale (CAS) de 25%, contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) de 10% și contribuția asiguratorie pentru muncă (CAM) de 2,25%. Aceste sume trebuie incluse în statul de salarii și taxate corespunzător reglementărilor fiscale in vigoare.

Deductibilitate fiscală

Cheltuielile cu aceste carduri sunt deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit. Fiind integrate in pachetul salarial, contribuie la reducerea sarcinii fiscale totale totale prin deducerea acestor sume din venitul impozabil al firmei, impozitul pe profit aferent, scazand proportional.

Înregistrări contabile necesare

Pentru o gestionare contabilă corectă, se realizează înregistrări specifice la achiziționarea și acordarea cardurilor. Acestea includ:

  • Achiziția cardurilor: Se înregistrează utilizând conturile de “Alte valori„ și “Furnizori„. 
  • Acordarea salariaților: Se inregistreaza utilizand conturile specifice inregistrarii salariilor – “Cheltuieli cu salariile„, “Salarii datorate„ și “Alte valori„. Trebuie documentată prin proces-verbal de predare-primire și inclusă în stat, cu toate detaliile necesare pentru a reflecta corect obligațiile fiscale și contabile.

Proceduri interne și documentare

Este esențial ca procedurile de acordare a acestor beneficii să fie bine documentate și vizibile în politica internă a companiei si/ sau regulamentul de organizare interna. Fluxul formal include semnarea unui proces-verbal de predare-primire și păstrarea unei evidențe detaliate în dosarul de resurse umane al fiecărui angajat care beneficiaza de carduri.

De ce este necesar să acorzi atenție detaliilor fiscale și contabile

Implementarea corectă a sistemului de vouchere și carduri cadou, precum cele ale eMAG, necesită o atenție deosebită la detaliile fiscale și contabile pentru a asigura conformitatea legală. Prin gestionarea adecvată a acestor beneficii, companiile pot menține un echilibru între motivarea angajaților și respectarea obligațiilor fiscale, contribuind pozitiv la cultura organizațională și eficiența economică.

GHID FISCAL
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Gestionam toate nevoile companiei tale sub o singura umbrela

Menține-ți afacerea la un nivel înalt de calitate și eficientă cu sprijinul unei echipe specializate de consultanți
  • Externalizarea serviciilor de contabilitate si raportare: Administrare si procesare documente contabile | Servicii de raportare financiara, contabila si statistica | Consultanta financiar-contabila | Scanare, extragere, validare si arhivare a documentelor financiar-contabile | Raportare financiara internationala | Microsoft Dynamics NAV | Recrutare de personal in domeniul financiar-contabil | Portal online contabilitate | Traininguri financiar-contabile
  • Externalizarea serviciilor de salarizare si administrare de personal: Servicii salarizare | Servicii administrare personal | Intocmirea fiselor de post si evaluarea performantei angajatului | Consultanta privind impozitul pe venit | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Portal online salarizare & HR
  • Servicii de consultanta fiscala: Declaratii fiscale si alte servicii fiscale administrative (compliance) | Asistenta in timpul inspectiilor fiscale | Tax review (servicii de revizuire fiscala) | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Consultanta fiscala tip abonament sau ad-hoc | Planificare fiscala internationala | Traininguri personalizate
  • Servicii de consultanta corporate: Infiintare si inregistrare societate | Lichidare societate | Reprezentare in fata autoritatilor locale | Sediu social virtual | Modificari in statutul juridic al companiei | Servicii de consultanta legate de implementarea GDPR | Company health check | Consultanta in legislatia muncii | Incadrarea in munca a cetatenilor straini in Romania
  • Servicii de consultanta juridica (prin intermediul unui cabinet de avocatura asociat): Proprietati imobiliare | Litigii | Proprietate intelectuala | Insolventa, reorganizare si faliment | Due diligence | Abonamente si consultanta ad-hoc
  • Servicii de consultanta in cadrul tranzactiilor: Due diligence si consultanta in cadrul tranzactiilor | Preturi de transfer | Fuziuni si achizitii
  • Portal online de consultanta
Împărtășește-ne nevoile tale și vom găsi împreună cele mai bune soluții
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram