Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
Recent, legislația românească a cunoscut o actualizare referitoare la validarea anumitor documente oficiale. Vă oferim detaliile acestei modificări: reintroducerea obligativității ștampilei și semnăturii olografe.
Prin Ordonanța de Urgență nr. 70/2023, Guvernul a reintrodus obligativitatea ștampilei și semnăturii olografe în cazul adeverințelor eliberate de angajatori sau de către deținătorii legali de arhive, precum și în cazul documentelor necesare stabilirii și/sau recalculării drepturilor de pensie emise potrivit dispozițiilor legale în vigoare.
Toate documentele menționate mai sus vor trebui să fie certificate prin ștampilă și semnătura olografă a conducătorului entității sau a unei persoane delegate în acest sens. Este important ca aceste reguli să fie respectate riguros pentru a evita posibile sancțiuni sau complicații legale.
Ca urmare a acestei modificări, este esențial să te asiguri că societatea pe care o conduci sau reprezinți deține o ștampilă conform cerințelor. De asemenea, ar trebui să stabilești dacă reprezentantul legal al societății va fi cel care va semna aceste documente. Dacă acesta nu este cazul, va trebui să desemnezi o persoană responsabilă care va semna olograf documentele, prin încheierea unei împuterniciri scrise.
În încheiere, îți recomandăm să fii mereu la curent cu astfel de schimbări legislative și să adaptezi practicile companiei în consecință, garantând astfel un mediu de afaceri stabil și eficient. Abonează-te aici la newsletterul Accace România și vei fi informat în mod regulat de modificările legislative recente care pot impacta activitatea ta