Conform legislatiei muncii, Regulamentul Intern este actul juridic elaborat de catre angajator, prin care se stabilesc regulile de functionare a societatii din punctul de vedere al aspectelor profesionale si disciplinare.
Regulamentul Intern este un document obligatoriu pentru companie.
In conformitate cu prevederile cuprinse in Legea nr. 53/2003 din Codul Muncii cu modificarile si actualizarile ulterioare, un angajator nou este obligat sa intocmeasca Regulamentul Intern in termen de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice, respectiv de la data inregistrarii societatii la Oficiul National al Registrului Comertului.
Dispozitiile unui Regulament Intern se refera la disciplina, igiena, securitatea muncii, obligatiile conducerii si ale salariatilor si se aplica tuturor angajatilor, indiferent de durata contractului individual de munca.
Regulamentul Intern trebuie sa contina cel putin urmatoarele prevederi:
- Reguli cu privire la sanatatea si securitatea in munca;
- Reguli cu privire la non-discriminare;
- Drepturi si obligatii ale partilor angajat/angajator;
- Reguli cu privire la disciplina in munca si sanctiunile aplicabile;
- Reguli cu privire la solutionare cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatilor;
- Procedura de aplicare a sanctiunilor disciplinare;
- Reguli cu privire la respectarea prevederilor din contractul individual de munca;
- Reguli cu privire la protectia maternitatii la locul de munca;
- Reguli cu privire la evaluarea activitatii angajatilor.
In cazul unui control al Inspectiei Muncii, compania trebuie sa prezinta un document din care sa reiasa ca angajatii au luat la cunostinta prevederile Regulamentului Intern in vigoare.

CONTACT
Maria Crisu
Payroll Manager | Accace Romania
Tel: +40 314 050 440
E-mail: maria.crisu@accace.com