Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
CALENDAR TAXE
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Cum să gestionezi diferențele între decontul precompletat RO e-TVA și decontul de TVA 300 | News Flash

23 septembrie 2024

În contextul primirii decontului precompletat RO e-TVA, companiile se pot confrunta cu dileme legate de gestionarea diferențelor apărute între acest document și decontul de TVA 300. Iată câteva clarificări esențiale care pot ajuta societățile în demersurile lor fiscale:

Solicitarea e-TVA prin SPV

În platforma Spațiul Privat Virtual (SPV), in pagina in care companiile au posibilitatea sa descarce deconturile precompletate si notificările de confirmare, există si opțiunea de a accesa rapoarte detaliate privind datele și informațiile utilizate la precompletarea decontului. Această facilitate nu implică o cerință de înscriere, ci oferă acces la diverse rapoarte utile, cum ar fi:

  • Declarații informative
  • Extrase din sistemul e-Case de marcat
  • Informații din sistemul e-Factura (atât pentru achiziții, cât și pentru vânzări)
  • Date din Registrul achizițiilor de locuințe cu cotă redusă de TVA
  • Detalii din sistemul e-Transport și sistemul național vamal.

Gestionarea diferențelor între deconturi

În ceea ce privește discrepanțele dintre sumele prezentate în decontul precompletat RO e-TVA și cele din Decontul 300, contribuabilii trebuie să se preocupe doar de diferențele semnificative, definite ca fiind cele care depășesc cumulativ o variație procentuală de 20% si o valoare absolută de 5.000 lei. În astfel de cazuri, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va emite o „Notificare de conformare RO e-TVA”.

Potrivit reglementărilor, notificarea trebuie transmisă către contribuabili prin mijloace electronice, până la data de 5 a lunii următoare celei în care decontul trebuia depus.

După primirea notificării, companiile au la dispoziție 20 de zile pentru a răspunde. Răspunsul la notificare nu necesită automat documente justificative, dar este recomandabil să se pregătească astfel de documentație pentru a explica diferențele. ANAF va examina răspunsurile și va decide măsurile legale corespunzătoare. Pentru mai multe informații, companiile pot consulta și ghidul publicat de ANAF care oferă clarificări suplimentare privind gestionarea deconturilor e-TVA.

Specialiștii Accace România vă stau la dispoziție pentru gestionarea acestor situații, prin intermediul serviciilor externalizate de contabilitate și raportare financiar contabilă.

CALENDAR TAXE
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram