• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Slovacia
    • Ucraina

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Salarizare si Administrare de Personal
    • Contabilitate si Raportare
    • Scanare, extragere, validare si arhivare a documentelor financiar – contabile
    • Microsoft Dynamics NAV Romania
    • CONSULTANTA
    • Consultanta Fiscala
    • Consultanta Juridica
    • Consultanta in cadrul Tranzactiilor
    • Consultanta Corporate
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Dosarul preturilor de transfer – solutia unui business fara riscuri fiscale

26 iul. 2019

Preturile de transfer sunt in continuare un subiect foarte „fierbinte” pentru companii in aceasta perioada si printre primele intrebari care apar in legatura cu acest subiect ar fi: Chiar am nevoie de acest dosar? Imi aduce valoare sau e doar o cerinta de „forma” careia trebuie sa ma conformez avand costuri minime?

Pentru a putea ajunge la o concluzie privind necesitatea pregatirii sau nu a unei documentatii solide pentru preturile de transfer, discutia ar trebui sa aiba un cadru mai larg si sa ia in considerare aspecte ce tin de bunul managementul al afacerii, nu doar conformitatea fiscala. Intr-adevar, cele mai la indemana argumente in favoarea pregatirii documentatiei preturilor de transfer tin de zona de conformitate fiscala. Astfel, companiile risca amenzi de pana la 14.000 RON pentru nepregatirea sau pregatirea incompleta a dosarului preturilor de transfer.

Daca oprim analiza in acest punct, e posibil ca unele companii sa considere ca amenda nu este chiar atat de usturatoare, astfel incat sa merite efortul de a pregati un dosar solid de preturi de transfer. O decizie luata doar pe acest argument ar fi, totusi, bazata pe o analiza extrem de superficiala. In afara de amenda, companiile risca si ajustari ale bazei impozabile, in sensul in care autoritatile fiscale pot ajusta preturile de achizitie/veniturile obtinute din tranzactiile cu partile afiliate. Ajustarea bazei impozabile poate duce la impozite suplimentare de plata insotite de penalitati si dobanzi de intarziere ce pot reprezenta o povara pentru resursele financiare ale unei companii.

Responsabilitatea contribuabilului si principiul ”guilty until proven innocent”

In aria preturilor de transfer, se aplica principiul ”guilty until proven innocent”, ceea ce implica faptul ca responsabilitatea de a dovedi ca preturile practicate in tranzactiile cu partile afiliate se afla in sarcina contribuabilului; nu autoritatile fiscale sunt cele care trebuie sa demonstreze ca preturile practicate nu sunt la nivelul pietei. De asemenea, determinarea unor preturi de transfer adecvate nu este o stiinta exacta, ceea ce ofera autoritatilor fiscale spatiu de interpretare. Astfel, pregatirea din timp a unei politici de transfer consecvente ii ofera companiei argumente solide in discutiile cu autoritatile fiscale si impiedica o abordare agresiva a acestora.

Este important de mentionat ca tranzactiile desfasurate de grupuri transfrontaliere au devenit tot mai vizibile pentru autoritatile fiscale prin implementarea unor instrumente ce permit schimbul de informatii intre state. Vizibilitatea acestor tranzactii va creste si mai mult odata cu implementarea raportarilor ce vor fi impuse companiilor in cadrul masurilor de evitare a „erodarii bazei de impozitare si mutarii profiturilor” (planul BEPS – Base Erosion and Profit Shifting – lansat de OECD).  De asemenea, autoritatile fiscale au devenit din ce in mai rafinate in acest domeniu, beneficiind de traininguri si expertiza din partea altor autoritati fiscale care au procese mai avansate in domeniul preturilor de transfer.

Preturile de transfer si tranzactiile cu partile afiliate

Un alt comentariu se impune in ceea ce priveste documentarea tranzactiilor cu partile afiliate. Multe companii considera ca pregatirea documentatiei preturilor de transfer este suficienta si pentru a putea beneficia de deductibilitatea cheltuielilor cu servicii la calculul impozitului pe profit, ceea ce este o confuzie. Dosarul preturilor de transfer este necesar pentru a demonstra ca preturile practicate sunt la nivelul pietei, in timp ce deductibilitatea cheltuielilor cu servicii se justifica prin existenta contractelor scrise si a documentatiei suport din care sa reiasa ca serviciile sunt necesare pentru companie si ca au fost efectiv prestate.

Dupa cum mentionam mai sus, in afara de argumentele ce tin de conformitate fiscala, companiile ar putea lua in considerare si rationamente de business cand decid daca un dosar al preturilor de transfer este necesar sau nu. Ajustarile derivate din preturile de transfer impuse de catre autoritatile fiscale pot crea o problema semnificativa in ceea ce priveste managementul fluxurilor de numerar, astfel incat plati curente sau planuri de dezvoltare ajung sa fie amanate pentru a acoperi impozitele suplimentare si penalitatile generate de aceste ajustari. De asemenea, aceste ajustari pot altera indicatorii de performanta ai unei companii pe baza carora se determina alte elemente precum performanta companiei la bursa, costul finantarii, cuantumul bonusului alocat managementului/angajatilor. Mai mult, aceste tipuri de ajustari pot aduce un impact negativ asupra imaginii unei companii, putand fi perceputa ca avand un comportament fraudulos sau, in cel mai bun caz, la limita eticului.

In afara de argumentele de mai sus care tin mai mult de costuri si reducerea riscurilor, un proces temeinic pentru pregatirea unui dosar al preturilor de transfer va aduce valoare si companiei. Aspectele pozitive decurg din o mult mai buna intelegere a afacerii din Romania, cat si a tranzactiilor/proceselor din cadrul Grupului, a pietei in care compania actioneaza, a modului in care actioneaza competitia si, cel mai important, pregatirea unui dosar al preturilor de transfer poate conduce la identificarea unor solutii de optimizare fiscale.

Daca ai nevoie de ajutor in pregatirea dosarului preturilor de transfer, contacteaza-ne!
Te-ar putea interesa si:

Principalele obligatii fiscale in luna decembrie 2019

on 06 decembrie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna noiembrie 2019

on 06 noiembrie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna octombrie 2019

on 02 octombrie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna septembrie 2019

on 30 august 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Noutati privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului

on 19 august 2019, in Corporate/Legal, Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna august 2019

on 31 iulie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Dosarul preturilor de transfer – solutia unui business fara riscuri fiscale

on 26 iulie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Principii de baza ale preturilor de transfer in ECE: Acordurile de pret in avans | Infografic

on 17 iulie 2019, in ANALIZE REGIONALE, Fiscalitate si Contabilitate, Infografice
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna iulie 2019

on 03 iulie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Exceptarea angajatilor din domeniul IT de la plata impozitului pe salariu

on 05 iunie 2019, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Primary Sidebar

Categorii

  • ANALIZE REGIONALE
    • Calendar taxe
    • Ebooks
    • Infografice
    • News Flash
  • APARITII PRESA
    • avocatnet.ro
    • floteauto.ro
    • profit.ro
    • startupcafe.ro
    • wall-street.ro
  • BUSINESS INSIGHTS SI SFATURI UTILE
  • CALCULATOR SALARII (FULL-TIME)
  • COMUNICATE DE PRESA
  • NOUTATI LOCALE
    • Corporate/Legal
    • Fiscalitate si Contabilitate
    • Imigrari
    • Salarizare si HR
  • OFFICE GALLERY
  • RESPONSABILITATE SOCIALA CORPORATIVA

Footer

Accace Romania

Accace SRL

Strada Frumoasa, nr. 30, etaj 2, Sector 1, 010987 Bucuresti
CUI: 19576951 | Cod fiscal: RO 19576951

Accace Outsourcing SRL

Strada Frumoasa, nr. 30, etaj 2, Sector 1, 010987 Bucuresti
CUI: 31043206 | Cod fiscal: RO 31043206

romania.office@accace.com | + 40 314 050 440

Articole recente

  • Principalele obligatii fiscale in luna decembrie 2019
  • Accace face inca un pas pentru a lasa o amprenta pozitiva asupra lumii
  • Actiune de plantare alaturi de asociatia Padurea Copiilor | CSR
  • Principalele obligatii fiscale in luna noiembrie 2019
  • Office XPO, o expozitie semnata Daniela Dragulescu | Office Gallery
  • Ce termene trebuie sa respecte angajatorii pentru raportarile in Revisal?
  • Principalele obligatii fiscale in luna octombrie 2019
Abonare Newsletter

Suntem in conformitate cu prevederile GDPR!

Politica Accace privind GDPR
Servicii GDPR
 

ISO 9001 ISO 27001

Activi chiar si pe social media ? Ne gasiti aici:

Facebook LinkedIn YouTube Instagram
© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.