• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Exceptarea angajatilor din domeniul IT de la plata impozitului pe salariu

5 iun. 2019

Ce conditii trebuie sa indeplineasca IT-istii pentru a beneficia de scutirea de impozit?

Angajatii care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu legislatia in vigoare, pot beneficia de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

  1. Obiectul de activitate al societatii trebuie sa includa „crearea de programe pentru calculator” (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209);
  2. Posturile pe care sunt incadrati angajatii corespund listei cuprinzand ocupatiile mentionate mai jos:
  • Administrator baze de date (Cod COR: 252101)
  • Analist (Cod COR: 251201)
  • Inginer de sistem in informatica (Cod COR: 251203)
  • Inginer de sistem software (Cod COR: 251205)
  • Manager de proiect informatic (Cod COR: 251206)
  • Programator (Cod COR: 251202)
  • Proiectant de sisteme informatice (Cod COR: 251101)
  • Programator de sistem informatic (Cod COR: 251204)
  • Programator ajutor (Cod COR: 351201)
  • Analist ajutor (Cod COR: 351202)
  1. Postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, precum: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;
  2. Detin o diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau de scurta durata sau detin o diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata sau detin o diploma de bacalaureat si urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate si presteaza efectiv una dintre activitatile prevazute in anexa la lege;
  3. Angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice venituri din activitatea de creare de programe pentru calculator destinata comercializarii;
  4. Veniturile anuale prevazute la pct. 5 au o valoare de cel putin echivalentul in RON a 10.000 euro*(calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit.

* Exceptii de la indeplinirea acestei conditii:

  • Societatile care se infiinteaza in cursul anului fiscal sunt exceptate de la indeplinirea conditiei prevazute – pentru anul infiintarii si pentru anul fiscal urmator;
  • Societatile care au facut in cursul anului obiectul unei reorganizari potrivit legii sunt exceptate de la indeplinirea conditiei – pentru anul in care s-a produs operatiunea de reorganizare.

Documente necesare

Documentele justificative care se au in vedere la incadrarea persoanelor scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor sunt:

  • Actul constitutiv, in cazul operatorilor economici;
  • Organigrama angajatorului;
  • Fisa postului;
  • Copia cu mentiunea „conform cu originalul” a diplomei acordate dupa finalizarea studiilor in invatamantul universitar de lunga/scurta durata, respectiv copia cu mentiunea „conform cu originalul” a diplomei acordate dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, respectiv copia legalizata a atestatului de echivalare sau recunoastere a diplomei, eliberat prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene;
  • Adeverinta de absolvire a studiilor universitare de licenta eliberata de institutia de invatamant superior in cauza, in cazul in care diploma de absolvire nu a fost inca eliberata;
  • Copia cu mentiunea „conform cu originalul” a diplomei de bacalaureat, respectiv copia legalizata a atestatului de echivalare sau recunoastere a diplomei, eliberat prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate;
  • Adeverinta care sa ateste faptul ca persoana urmeaza o forma de invatamant superior, in cazul in care angajatul detine diploma de bacalaureat, eventual echivalata/recunoscuta, dar nu a absolvit studii universitare de scurta durata sau studii universitare de lunga durata sau ciclul I al studiilor de licenta;
  • Copia cu mentiunea „conform cu originalul” a contractului individual de munca;
  • Statul de plata intocmit separat pentru angajatii care beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Comanda interna, aprobata de organul de conducere abilitat al angajatorului, care atesta solicitarea initierii procesului de creare de programe pentru calculator;
  • Balanta analitica in care sa fie reflectate distinct veniturile din activitatea de creare de programe pentru calculator.

Dosarul cuprinzand documentele justificative se va pastra la sediul angajatorului in vederea controlului. In situatia in care angajatorul pastreaza documentele justificative in format electronic, acestea vor fi semnate cu semnatura electronica calificata, furnizata de un furnizor de servicii acreditat.

Daca ai nevoie de mai multe informatii privind acest subiect, nu ezita sa ne contactezi!

CONTACT

Maria Crisu | Alina Caloenescu
Tel: +40 314 050 440

Te-ar putea interesa si:

Salariul minim brut pe economie a crescut la 2.300 lei | News Flash

on 15 ianuarie 2021, in NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Companiile isi pot ajuta angajatii incadrati in telemunca cu sume in limita unui plafon de 400 RON | News Flash

on 05 ianuarie 2021, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

OUG nr. 192/2020: Noi prevederi privind munca la domiciliu sau in regim de telemunca | News Flash

on 13 noiembrie 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

OUG nr. 147/2020: Zile libere platite pentru parinti, daca scolile se inchid din cauza COVID-19 | News Flash

on 31 august 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Legea nr. 193/2020: Noutati pentru angajatori privind contributia la fondul de handicap | News Flash

on 27 august 2020, in NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

OUG 132/2020: Noi masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor | News Flash

on 23 iulie 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Munca suplimentara: amenzi de pana la 3.000 lei pentru nerespectarea legislatiei | News Flash

on 22 iunie 2020, in Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

COVID-19: Masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor | News Flash

on 03 iunie 2020, in COVID-19, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Ghid PFA 2020 | eBook

on 25 mai 2020, in Fiscalitate si Contabilitate, Ghiduri, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Noi reguli privind purtarea obligatorie a mastii si efectuarea triajului epidemiologic | News Flash

on 25 mai 2020, in COVID-19, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.