Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
CALCULATOR SALARII
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

REGES-ONLINE: Noul registru general de evidență a salariaților

1 aprilie 2025

REGES-ONLINE, noul registru general de evidență a salariaților, a fost conceput ca răspuns la necesitatea unei reforme în evidența și monitorizarea relațiilor de muncă, prin implementarea unui registru general de evidență a salariaților în variantă online, ca sursă unică de informație originală în format electronic, la nivel național, care să permită accesul angajatorilor, salariaților și autorităților îndreptățite conform legii într-un sistem informatic centralizat, contribuind astfel la îmbunătățirea serviciilor publice pentru cetățeni și mediul de afaceri, precum și către terțe autorități și instituții publice.

Astfel, în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 279 din data de 31.03.2025, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 295/2025 privind noul sistem electronic pentru evidența salariaților: REGES-ONLINE, Registrul general de evidență a salariaților.

Registrul general de evidență a salariaților (REGES-ONLINE) va înlocui în mod definitiv actualul sistem reglementat prin Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul General de Evidență a Salariaților (REVISAL) la finalul lunii septembrie.

Modificări cu impact direct asupra angajatorilor

Specialiștii Accace România îți prezintă principalele modificări cu impact asupra angajatorilor:

Platformă digitală securizată

REGES-ONLINE va fi găzduit pe o platformă informatică securizată, oferind acces facil și protejat pentru toate părțile implicate – Inspecția Muncii, angajatori, salariați, instituții și autorități publice.

Angajatorii vor avea la dispoziție un termen de 6 luni pentru a realiza tranziția de la Revisal la noul sistem REGES-ONLINE.

Procedura de acces pentru completarea, transmiterea și interogarea datelor în/din Registru va fi stabilită prin ordin al ministrului muncii, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a H.G. nr. 295/2025.

Obligații extinse pentru angajatori

Pe lângă reglementările existente din H.G. nr. 905/2017, se introduc noi obligații pentru angajatori, cum ar fi:

  • Declararea, în cazul persoanelor cu dizabilități, a gradului, tipului de handicap și duratei certificatului de încadrare în grad și tip de handicap;
  • Declararea obligatorie a locului de muncă (fix sau mobil);
  • Raportarea detaliată a duratei timpului de muncă și a modului de repartizare a acestuia.

Acces direct al salariaților la datele proprii

Angajații și foștii angajați vor avea acces online la propriul istoric profesional, putând verifica oricând informațiile din Registru și descărca un extras oficial.

Termene stricte pentru raportări

Se instituie obligații clare privind transmiterea înregistrărilor, pentru a preveni întârzierile și eventualele abuzuri în raportare.

Raportarea concediilor medicale în REGES-ONLINE

Potrivit vechii reglementări (H.G. nr. 905/2017), perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă trebuiau transmise în Registru cel târziu în ziua anterioară datei suspendării sau încetării suspendării, cu excepția absențelor nemotivate, care puteau fi raportate în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării.

  • H.G. nr. 295/2025 introduce o nouă excepție: Suspendările în baza certificatelor medicale vor trebui raportate în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării certificatului de concediu medical la angajator.

Vă rugăm să regăsiți în tabel modificările aduse de H.G. nr. 295/2025, alături de termenele impuse și sancțiunile corespunzătoare pentru nerespectarea acestora.

Categorie modificare  Descriere modificareTermen de implementareSancțiuni pentru nerespectare
Înregistrare angajatori în RegistruAngajatorii trebuie să se înregistreze în noul Registru electronic6 luni de la intrarea în vigoare a H.G. 295/2025Amendă între 15.000 și 20.000 lei
Completare date contracte activeAngajatorii trebuie să completeze toate elementele contractelor active care nu sunt în REVISAL6 luni de la intrarea în vigoare a H.G. 295/2025Amendă între 5.000 și 10.000 lei
Declararea locului de muncăAngajatorii trebuie să specifice dacă locul de muncă este fix sau mobilSe transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activitățiiAmendă de 20.000 lei /persoană astfel identificată, fără a depăși valoarea cumulată de 200.000 lei
Se transmit cel târziu în ziua anterioară producerii modificăriiAmendă de la 5.000 lei la 8.000 lei
Raportare durată timp de muncăAngajatorii trebuie să transmită durata timpului de muncă și repartizarea acestuiaSe transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activitățiiAmendă de 20.000 lei /persoană astfel identificată, fără a depăși valoarea cumulată de 200.000 lei
Se transmit cel târziua în ziua anterioară producerii modificăriiAmendă de la 5.000 lei la 8.000 lei
Raportare suspendări contracteSuspendările trebuie raportate cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepţia: – cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical; – a absenţelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;Termene specifice fiecărui cazAmendă între 3.000 și 5.000 lei pentru fiecare situație
Păstrarea dosarului personalAngajatorii trebuie să păstreze dosarul personal la sediu sau, după caz, la sediul secundar, care are delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncăPermanentAmendă între 3.000 și 6.000 lei
Acces salariați la datele propriiAngajații pot accesa și descărca istoricul profesionalLa implementarea REGES-ONLINE

Cum să te pregătești pentru tranziția la REGES-ONLINE – Registrul general de evidență a salariaților

Având în vedere că angajatorii au un termen de 6 luni pentru tranziția la sistemul REGES-ONLINE, este esențial să începi pregătirile pentru implementarea noilor cerințe legale stabilite prin H.G. nr. 295/2025 și să te asiguri că toate datele și informațiile relevante sunt corect și complet raportate, pentru a evita sancțiunile prevăzute de legislație.

Specialiștii Accace România îți oferă suport și consultanță în administrarea dosarelor de personal și în raportarea salarială, prin intermediul serviciilor de salarizare și administare de personal.

CALCULATOR SALARII
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram