Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
REGES-ONLINE, noul registru general de evidență a salariaților, a fost conceput ca răspuns la necesitatea unei reforme în evidența și monitorizarea relațiilor de muncă, prin implementarea unui registru general de evidență a salariaților în variantă online, ca sursă unică de informație originală în format electronic, la nivel național, care să permită accesul angajatorilor, salariaților și autorităților îndreptățite conform legii într-un sistem informatic centralizat, contribuind astfel la îmbunătățirea serviciilor publice pentru cetățeni și mediul de afaceri, precum și către terțe autorități și instituții publice.
Astfel, în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 279 din data de 31.03.2025, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 295/2025 privind noul sistem electronic pentru evidența salariaților: REGES-ONLINE, Registrul general de evidență a salariaților.
Registrul general de evidență a salariaților (REGES-ONLINE) va înlocui în mod definitiv actualul sistem reglementat prin Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul General de Evidență a Salariaților (REVISAL) la finalul lunii septembrie.
Specialiștii Accace România îți prezintă principalele modificări cu impact asupra angajatorilor:
REGES-ONLINE va fi găzduit pe o platformă informatică securizată, oferind acces facil și protejat pentru toate părțile implicate – Inspecția Muncii, angajatori, salariați, instituții și autorități publice.
Angajatorii vor avea la dispoziție un termen de 6 luni pentru a realiza tranziția de la Revisal la noul sistem REGES-ONLINE.
Procedura de acces pentru completarea, transmiterea și interogarea datelor în/din Registru va fi stabilită prin ordin al ministrului muncii, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a H.G. nr. 295/2025.
Pe lângă reglementările existente din H.G. nr. 905/2017, se introduc noi obligații pentru angajatori, cum ar fi:
Angajații și foștii angajați vor avea acces online la propriul istoric profesional, putând verifica oricând informațiile din Registru și descărca un extras oficial.
Se instituie obligații clare privind transmiterea înregistrărilor, pentru a preveni întârzierile și eventualele abuzuri în raportare.
Potrivit vechii reglementări (H.G. nr. 905/2017), perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă trebuiau transmise în Registru cel târziu în ziua anterioară datei suspendării sau încetării suspendării, cu excepția absențelor nemotivate, care puteau fi raportate în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării.
Vă rugăm să regăsiți în tabel modificările aduse de H.G. nr. 295/2025, alături de termenele impuse și sancțiunile corespunzătoare pentru nerespectarea acestora.
Categorie modificare | Descriere modificare | Termen de implementare | Sancțiuni pentru nerespectare |
---|---|---|---|
Înregistrare angajatori în Registru | Angajatorii trebuie să se înregistreze în noul Registru electronic | 6 luni de la intrarea în vigoare a H.G. 295/2025 | Amendă între 15.000 și 20.000 lei |
Completare date contracte active | Angajatorii trebuie să completeze toate elementele contractelor active care nu sunt în REVISAL | 6 luni de la intrarea în vigoare a H.G. 295/2025 | Amendă între 5.000 și 10.000 lei |
Declararea locului de muncă | Angajatorii trebuie să specifice dacă locul de muncă este fix sau mobil | Se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității | Amendă de 20.000 lei /persoană astfel identificată, fără a depăși valoarea cumulată de 200.000 lei |
Se transmit cel târziu în ziua anterioară producerii modificării | Amendă de la 5.000 lei la 8.000 lei | ||
Raportare durată timp de muncă | Angajatorii trebuie să transmită durata timpului de muncă și repartizarea acestuia | Se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității | Amendă de 20.000 lei /persoană astfel identificată, fără a depăși valoarea cumulată de 200.000 lei |
Se transmit cel târziua în ziua anterioară producerii modificării | Amendă de la 5.000 lei la 8.000 lei | ||
Raportare suspendări contracte | Suspendările trebuie raportate cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepţia: – cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical; – a absenţelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării; | Termene specifice fiecărui caz | Amendă între 3.000 și 5.000 lei pentru fiecare situație |
Păstrarea dosarului personal | Angajatorii trebuie să păstreze dosarul personal la sediu sau, după caz, la sediul secundar, care are delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă | Permanent | Amendă între 3.000 și 6.000 lei |
Acces salariați la datele proprii | Angajații pot accesa și descărca istoricul profesional | La implementarea REGES-ONLINE | – |
Având în vedere că angajatorii au un termen de 6 luni pentru tranziția la sistemul REGES-ONLINE, este esențial să începi pregătirile pentru implementarea noilor cerințe legale stabilite prin H.G. nr. 295/2025 și să te asiguri că toate datele și informațiile relevante sunt corect și complet raportate, pentru a evita sancțiunile prevăzute de legislație.
Specialiștii Accace România îți oferă suport și consultanță în administrarea dosarelor de personal și în raportarea salarială, prin intermediul serviciilor de salarizare și administare de personal.
Servicii salarizare | Servicii administrare personal | Intocmirea fiselor de post si evaluarea performantei angajatului | Consultanta privind impozitul pe venit | Consultanta fiscala cetateni nerezidenti | Portal online salarizare & HR