Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
CALCULATOR SALARII
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Adeverinta de vechime in munca: ce trebuie sa contina si care sunt obligatiile angajatorului?

14 februarie 2019

Sunteti angajator si urmeaza sa incadrati in munca persoane noi? In acest caz, nu trebuie sa neglijati faptul ca, inainte de a incepe activitatea, orice salariat nou trebuie sa fie supus unui control medical obligatoriu.

Potrivit art. 27, alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii republicat, o persoana poate fi angajata in munca numai in baza unui certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci.

In acest sens, angajatorul are obligatia sa asigure accesul candidatilor/salariatilor la serviciul medical de medicina a muncii, astfel cum prevede art. 186 din Codul muncii.Adeverinta de vechime este un document care atesta vechimea in munca si poate fi eliberat fie de catre angajatorul curent, fie de catre fostul angajator, dupa cum reiese din Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.

Obligatiile angajatorului

Angajatorul curent este obligat sa elibereze, la incetarea contractului individual de munca, o adeverinta de vechime in munca. Acest document este insotit, de regula, de un extras din Revisal.

De asemenea, fostii angajatori au obligatia de a elibera fostilor angajati documente care atesta salariul, vechimea in munca si in specialitate ori un extras din Revisal, la cerere.  Documentul trebuie emis de catre angajator in cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Obligatia angajatorului, prevazuta in HG 500/2011, este dublata si de o prevedere a Codului Muncii care, la art. 34 (5), precizeaza ca la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.”

Ce trebuie sa contina adeverinta de vechime in munca?

Adeverinta de vechime in munca ar trebui sa contina informatii precum cele de mai jos:

  • Datele de identificare ale salariatului;
  • Datele de identificare ale contractului individual de munca pe baza caruia se atesta vechimea (numarul si data incheierii);
  • Durata activitatii;
  • Functia/functiile ocupate;
  • Schimbarile suferite de contractul individual de munca (incheiere, modificare, suspendare, incetare);
  • Valoarea salariului de baza, inclusiv sporurile care intra in calculul punctajului mediu anual;
  • Vechimea in munca, in meserie si in specialitate;
  • Perioadele de concediu fara plata;
  • Absentele nemotivate de la serviciu.

Solicitarea unui extras din Revisal

In cazul in care angajatorul nu mai exista sau baza de date din Revisal nu este disponibila, se poate solicita catre Inspectoratul Teritorial de Munca eliberarea unui extras din Revisal. Inspectoratele elibereaza extrasul din Revisal – din care sa rezulte activitatea desfasurata la angajator in calitate de salariat – in cel mult 15 zile de la data solicitarii.

CALCULATOR SALARII
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram