• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Dosarul de personal – Ce trebuie sa contina pentru a evita posibile sanctiuni?

20 sept. 2016

Dosarul de personal - Ce trebuie sa contina pentru a evita posibile sanctiuni?

Conform legislatiei muncii, orice angajator este obligat sa intocmeasca un dosar personal al fiecarui salariat, pe care sa il actualizeze de cate ori este necesar. In cazul in care are loc un control de la inspectoratul de munca, iar angajatorul refuza prezentarea dosarelor angajatilor sai, acesta risca amenzi de pana la 8.000 de lei.

Potrivit HG nr. 500/2011, este obligatoriu ca toti angajatorii sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, sa-l pastreze in bune conditii la sediu sau/si sa il prezinte inspectorilor de munca la solicitarea acestora, in cazul unui control, indiferent de:

  • Tipul contractului de munca incheiat cu acestia (pe perioada nedeterminata sau determinata);
  • Tipul normei (norma intreaga sau partiala).

Prin intocmirea dosarului de personal se are in vedere verificarea respectarii prevederilor legale cu privire la:

  • Incadrarea in munca si incetarea activitatii persoanelor care desfasoara orice activitate in temeiul unui contract individual de munca – se urmareste respectarea Titlului I, cap. I si V din Codul muncii);
  • Stabilirea si respectarea duratei timpului de lucru (a se vedea in acest sens Titlul III din Codul muncii);
  • Stabilirea si acordarea drepturilor salariale, precum si a celorlalte drepturi decurgand din munca prestata (Titlul IV, cap. I-III din Codul muncii);
  • Accesul fara nici o discriminare (Legea nr. 200/2002) pe piata muncii al tuturor persoanelor apte de munca, respectarea normelor specifice privind conditiile de munca ale tinerilor, femeilor, precum si ale unor categorii de persoane defavorizate

Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatului?

H.G nr. 500/2011 stabileste in Art.8 ca dosarul personal al salariatului trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:

  • Actele necesare angajarii;
  • Contractul individual de munca;
  • Actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
  • Acte de studii/certificate de calificare;
  • Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Un dosar profesional trebuie sa cuprinda,  in mod obligatoriu:

  • Copie de pe actul de identitate: buletin/cartea de identitate/pasaport sau dovada de rezidenta;
  • Copie de pe livretul militar, daca este cazul;
  • Adeverinta medicala eliberata de catre medicul de familie al angajatului, care sa ateste ca este apt de munca, iar ulterior acceptarii ofertei de angajare, dar inainte de inceperea efectiva a activitatii, avizul medicului de medicina muncii;
  • Copii de pe actele de studii;
  • Copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare, daca este cazul;
  • Copie de pe carnetul de munca/copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare;
  • Recomandari de la locurile de munca anterioare, daca este cazul;
  • Cazierul judiciar, in original;
  • Curriculum vitae, semnat si datat de catre angajat;
  • Contractul individual de munca impreuna cu oferta de angajare, ambele semnate, datate si cu numar de inregistrare;
  • Fisa postului;
  • Acte aditionale prin care a fost modificat/completat unul dintre elementele raportului juridic de munca;
  • Cererile de suspendare a raportului juridic de munca, actul juridic de aprobare/constatare a suspendarii, actul juridic prin care se dispune reluarea activitatii;
  • Actele juridice care atesta modificarile salariale;
  • Actele juridice de desemnare/mandatare a angajatului sa reprezinte angajatorul-daca este cazul;
  • Actul juridic de incetare a raportului juridic de munca, cand este cazul;
  • Rapoartele de evaluare anuala a activitatii profesionale;
  • Autorizatii si avize speciale cerute de lege pentru anumite cateorii de salariati.

Salariatul trebuie sa depuna o declaratie care sa cuprinda informatii privind persoanele in intretinere, contul bancar si altele, iar aceasta declaratie va fi inclusa in dosarul salariatului.

Care sunt obligatiile angajatorului?

Conform reglementarilor legale, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:

  • Copii ale documentelor existente in dosarul personal;
  • Copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.

In cazul in care nu sunt respectate prevederile legale cuprinse in H.G nr. 500/2011, Angajatorul risca amenzi cuprinse intre 300 si 8.000 de lei.

In cazul in care angajatorul refuza sa puna la dispozitie inspectorului de munca dosarul personal al salariatilor, acesta poate fi sanctionat cu amenda intre 5.000 si 8.000 de lei.

 

Pentru servicii personalizate de consultanta corporate si HR, contactati-ne!

 

Te-ar putea interesa si:
  • Negocierea contractului colectiv de munca in 2016
  • Clauza de neconcurenta in contractul de munca, beneficiu pentru angajatori
  • Beneficiile lucrului individualizat | Infografic

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.