Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
GHID GDPR
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Ce impact fiscal au faptele bune?

24 septembrie 2015

Parte din  activitatile de responsabilitate sociala iau forma sponsorizarilor, mecenatului sau donatiilor. Tineti cont de impactul fiscal al acestor activitati atunci cand bugetati activitatile de CSR!

Sponsorizare vs Mecenat vs Donatie

Conform legii 32/1994, sponsorizarea este “actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.”

Aceasi lege defineste mecenatul ca fiind “un act de liberalitate prin care o persoana fizica sau juridica, numita mecena, transfera, fara obligatie de contrapartida directa sau indirecta, dreptul sau de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, ca activitate filantropica cu caracter umanitar[..].”

Conform Codului Civil donaţia este “un contract prin care o persoana, numita donator, transmite in mod gratuit si, de regula, irevocabil, dreptul de proprietate asupra unui bun mobil sau imobil catre o alta persoana, numita donatar, care il accepta.”

Cu ce se difera sponsorizarea de activitatea de mecenat?

  • Sponsorul poate pretinde in schimbul sponsorizarii anumite beneficii, legate in principal de imagine, astfel ca, poate solicita persoanei sau organizatiei sponsorizate afisarea logo-ului companiei sau numele acesteia, in schimb, donatorul si mecena nu pot pretinde nimic in contrapartida
  • Mecenatul se adreseaza doar persoanelor fizice si activitatilor din domeniile, cultural, artistice, medico-sanitare sau stintifice in comparatie cu sponsorizarea si donatia unde aria de aplicabilitate este mult mai mare
  • Pentru efectuarea unei sponsorizari, legislatia prevede ca e necesar incheierea unui contract in forma scrisa, in timp ce pentru mecenat si donatie, este necesara incheierea unui inscris in forma autentica

Care este tratamentul fiscal?

Cheltuielile legate de sponsorizare si mecenat scad valoarea impozitului pe profit de plata cu minimul dintre 0.3% din cifra de afaceri  (0.5% incepand cu 2016) si 20% din impozitul pe profit. Mai mult, daca la sfarsitul anului ati avut piedere sau impozitul pe profit de plata a fost mai mic decat deducerea acordata pentru cheltuielile de sponsorizare si mecenat, puteti reporta sumele deductibile si sa reduceti impozitul pe profit de plata in urmatorii 7 ani.

Sumele acordate ca donatii nu aduc cu sine nici un avantaj fiscal, nefiind considerate cheltuieli deductibile fiscal.

In cazul sponsorizarilor in bunuri, Codul Fiscal prevede ca “bunurile acordate gratuit în cadrul acţiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza în limita a 3 la mie din cifra de afaceri[..].Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata, respectiv se colecteaza TVA.”

GHID GDPR
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram