• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Cum se intocmeste monografia contabila pentru somaj tehnic?

16 apr. 2020

Cadru legal

In contextul economic actual influentat de situatia epidemiologica determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, autoritatile au emis o serie de masuri in domeniul protectiei sociale prin care este reglementata modalitatea de acordare a somajului tehnic (OUG nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, modificata si completata prin OUG nr. 32/2020).

Conform OUG 30/2020, angajatorii pot suspenda contractele angajatilor, pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii beneficiind de indemnizatie pentru somaj tehnic. Indemnizatia pentru fiecare zi libera este in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (4.072 lei = 75% x 5.429 lei).

Indemnizatia de somaj tehnic este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii (CAS si CASS), dar nu se datoreaza contributia asiguratorie pentru munca (CAM).

Calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat (CAS) si a contributiei de asigurari sociale de sanatate(CASS) se realizeaza de catre angajator, din indemnizatiile incasate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

In cazul in care intr-o luna exista atat perioada de somaj tehnic, cat si ore lucrate, salariul fiecarei perioade se va recalcula corespunzator, insa, la AJOFM, se va face solicitare de decontare a sumei corespunzatoare somajului tehnic din fractiunea de luna suspendata ca urmare a starii de urgenta.

Monografia contabila

Din punct de vedere contabil, prezentam mai jos principalele inregistrari, conform OMFP 1802/2014, utilizate pentru inregistrarea somajului tehnic.

Presupunem ca angajatul X are un salariu tarifar in valoare de 8000 lei, iar angajatorul va suporta diferenta neacoperita de indemnizatia de somaj tehnic.

641000 % 6.000 Venit brut (75% x 8.000 lei)
421001 1.928 Venit salarial cuvenit pentru pentru zilele lucrate, inclusiv diferenta suportata de angajator
421002 4.072 Indemnizatia pentru somaj tehnic suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj
421001 % 800 Total contributii si impozit suportate de angajator
4315001 482 CAS 25%
4316001 193 CASS 10%
444001 125 Impozit 10%
646000 436001 43 CAM 2,25% suportat de angajator

Declararea si plata acestor contributii suportate de angajator se fac conform regulilor generale (prin D112 Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza salariile).

Pentru salariile suportate de angajator, pentru zilele lucratoare din luna, termenul de plata este cel stabilit prin contractul individual de munca.

% 5121 1.928
 421001 1.128 Salariu net suportat de angajator
4315001 482 CAS 25%
4316001 193 CASS 10%
  444001 125 Impozit 10%

Recomandam utilizarea conturilor analitice pentru a ajuta la tinerea unei evidente clare a contributiilor care trebuie platite, dar si pentru contributiile si impozitul pe salariu datorate pentru indemnizatiile de somaj tehnic decontate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

 Acestea au termen de declarare in formularul 112 si plata data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.

421002 % 1.690 Total contributii si impozit suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj
4315002 1.018 CAS 25%
4316002 407 CASS 10%
  444002 265 Impozit 10%

In luna pentru care angajatorul solicita indemnizatia suportata din bugetul asigurarilor de somaj inregistrarea aferenta este:

4452 = 7414   4.072 Indemnizatia pentru somaj tehnic suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj

Ulterior, vom inregistra sumele decontate din bugetul asigurarilor pentru somaj (termenul  prevazut in OUG nr. 30/2020 ar trebui sa fie maximum 15 zile de la data depunerii documentelor, sub conditia respectarii prevederilor legale privind completitudinea si corectitudinea lor):

5121 = 4452 4.072 Suma aprobata pentru rambursare

In situatia in care angajatorul nu a platit salariatilor indemnizatia pentru somaj tehnic ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, acesta are un termen de 3 zile lucratoare sa plateasca indemnizatia neta pentru somaj tehnic suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj.

% 5121  4.072 Plati din suma aprobata pentru rambursare
 421002 2.382 Salariu net conform somaj tehnic
4315002 1.018 CAS 25%
4316002 407 CASS 10%
444002 265 Impozit 10%
Ai nevoie de suport? Contacteaza-ne!

CONTACT

Laura Barbu
Senior Accountant

E-mail: laura.barbu@accace.com

Te-ar putea interesa si:

COVID-19: Se relaxeaza mai multe masuri restrictive in domeniul HoReCa, cultural, divertisment si recreativ | News Flash

on 25 ianuarie 2021
Afla mai multe

OUG nr. 226/2020 aduce noi masuri fiscal-bugetare | News Flash

on 19 ianuarie 2021
Afla mai multe

Companiile isi pot ajuta angajatii incadrati in telemunca cu sume in limita unui plafon de 400 RON | News Flash

on 05 ianuarie 2021
Afla mai multe

Principalele modificari aduse Codului de Procedura Fiscala de la 1 ianuarie 2021 | News Flash

on 04 ianuarie 2021
Afla mai multe

Principalele modificari aduse Codului Fiscal de la 1 ianuarie 2021 | News Flash

on 23 decembrie 2020
Afla mai multe

Reduceri comerciale versus financiare: tratament contabil si fiscal

on 09 decembrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna decembrie 2020

on 07 decembrie 2020
Afla mai multe

Facilitati fiscale pentru companiile care investesc in invatamantul profesional-dual | News Flash

on 24 noiembrie 2020
Afla mai multe

Procedura pentru acordarea esalonarii la plata a fost aprobata | News Flash

on 24 noiembrie 2020
Afla mai multe

De la 1 ianuarie 2021, cota TVA de 5% se va aplica si pentru locuinte mai scumpe | News Flash

on 17 noiembrie 2020
Afla mai multe

OUG nr. 192/2020: Noi prevederi privind munca la domiciliu sau in regim de telemunca | News Flash

on 13 noiembrie 2020
Afla mai multe

Pragurile valorice Intrastat pentru anul 2021 nu se modifica | News Flash

on 10 noiembrie 2020
Afla mai multe

Modificari si completari privind Codul Fiscal si Legea Contabilitatii | News Flash

on 09 noiembrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna noiembrie 2020

on 02 noiembrie 2020
Afla mai multe

OUG 181/2020: Noi masuri fiscal-bugetare publicate in Monitorul Oficial | News Flash

on 29 octombrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna octombrie 2020

on 08 octombrie 2020
Afla mai multe

OUG 153/2020: Noi masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii | News Flash

on 14 septembrie 2020
Afla mai multe

OUG nr. 147/2020: Zile libere platite pentru parinti, daca scolile se inchid din cauza COVID-19 | News Flash

on 31 august 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna septembrie 2020

on 31 august 2020
Afla mai multe

Modificarea declaratiei 394: tranzactiile cu persoanele afiliate vor trebui semnalate in formular | News Flash

on 26 august 2020
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.