• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Documentele financiar-contabile: pe suport hartie sau in format electronic?

24 iun. 2020

Odata cu masurile de distantare sociala impuse din cauza crizei COVID-19, companiile au fost nevoite sa se adapteze rapid pentru a-si putea continua activitatea. Astfel, una dintre provocarile acestei perioade a vizat transferul muncii de la birou – acasa.

Daca pana acum companiile nu au realizat trecerea tuturor documentelor financiar-contabile in varianta electronica, in contextul actual de telemunca sau munca la domiciliu, lucrul cu documentele pe suport hartie poate reprezenta un dezavantaj, unii angajati fiind nevoiti sa mearga la birou din acest motiv.

Legislatia din Romania permite ca documentele financiar-contabile, inclusiv facturile, sa poata fi emise in format electronic si/sau arhivate electronic, respectarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica nefiind obligatorie.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale implementarii documentelor financiar-contabile in format electronic, in plus fata de accesibilitatea usoara si rapida in conditiile muncii de la distanta, il reprezinta prezentarea acestora in cazul unui control fiscal.

De exemplu, factura stocata in forma electronica, conform prevederilor Codului Fiscal, se considera exemplar original in baza caruia se justifica deducerea taxei pe valoarea adaugata (TVA), in cazul unui control fiscal nemaifiind necesara o cautare in arhiva fizica a societatii.

Codul Fiscal prevede faptul ca facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, conditia fiind asigurarea autenticitatii originii, integritatea continutului si lizibilitatea acestora de la momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare.

Recomandarea noastra, pentru eficientizarea procedurilor si minimizarea resurselor aferente, precum si pentru siguranta angajatilor in contextul actual, este sa gestionezi digital toate documentele financiar-contabile.

Contacteaza specialistii nostri pentru consultanta legata de implementarea arhivei electronice!

CONTACT

Ileana Radu-Cernat
Accounting Team Leader

E-mail: ileana.radu-cernat@accace.com

Te-ar putea interesa si:

OUG nr. 226/2020 aduce noi masuri fiscal-bugetare | News Flash

on 19 ianuarie 2021
Afla mai multe

Principalele modificari aduse Codului de Procedura Fiscala de la 1 ianuarie 2021 | News Flash

on 04 ianuarie 2021
Afla mai multe

Principalele modificari aduse Codului Fiscal de la 1 ianuarie 2021 | News Flash

on 23 decembrie 2020
Afla mai multe

Reduceri comerciale versus financiare: tratament contabil si fiscal

on 09 decembrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna decembrie 2020

on 07 decembrie 2020
Afla mai multe

Facilitati fiscale pentru companiile care investesc in invatamantul profesional-dual | News Flash

on 24 noiembrie 2020
Afla mai multe

Procedura pentru acordarea esalonarii la plata a fost aprobata | News Flash

on 24 noiembrie 2020
Afla mai multe

De la 1 ianuarie 2021, cota TVA de 5% se va aplica si pentru locuinte mai scumpe | News Flash

on 17 noiembrie 2020
Afla mai multe

Pragurile valorice Intrastat pentru anul 2021 nu se modifica | News Flash

on 10 noiembrie 2020
Afla mai multe

Modificari si completari privind Codul Fiscal si Legea Contabilitatii | News Flash

on 09 noiembrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna noiembrie 2020

on 02 noiembrie 2020
Afla mai multe

OUG 181/2020: Noi masuri fiscal-bugetare publicate in Monitorul Oficial | News Flash

on 29 octombrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna octombrie 2020

on 08 octombrie 2020
Afla mai multe

OUG 153/2020: Noi masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii | News Flash

on 14 septembrie 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna septembrie 2020

on 31 august 2020
Afla mai multe

Modificarea declaratiei 394: tranzactiile cu persoanele afiliate vor trebui semnalate in formular | News Flash

on 26 august 2020
Afla mai multe

Principalele obligatii fiscale in luna august 2020

on 07 august 2020
Afla mai multe

Ghid privind preturile de transfer 2020 | eBook

on 09 iulie 2020
Afla mai multe

Termenele de raportare a aranjamentelor transfrontaliere au fost amanate | News Flash

on 07 iulie 2020
Afla mai multe

Noi masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene | News Flash

on 29 iunie 2020
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.