• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Impactul stimulentelor acordate prin contractele de inchiriere in profitabilitatea companiei

5 dec. 2017

Este o practica uzuala ca la inceputul sau la renegocierea unui contract de leasing operational, proprietarul (locator) sa acorde chiriasului (locatar) anumite gratuitati sau stimulente.

Exemple de astfel de stimulente sunt rambursarea ori asumarea de catre locator a costurilor locatarului (cum ar fi costuri de reamplasare, modernizari si amenajari si costuri aferente unui angajament anterior de contract de leasing al locatarului). Alternativ, se poate conveni ca, in perioadele initiale ale duratei contractului de leasing, locatarul sa plateasca o chirie mai mica sau sa nu plateasca deloc.

Din punct de vedere contabil, aceste stimulente trebuie recunoscute atat la locator, cat si la locatar pe o baza liniara, diminuand venitul lunar, respectiv cheltuiala lunara. Baza legala a acestor operatiuni este redata in OMFP 1802/2014 la pct.221-225. Astfel, potrivit pct 223-224 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, vom dezvolta doua exemple concrete.

1.Exemplu privind contabilizarea stimulentelor in cazul unui contract de inchiriere in care se acorda o perioada de gratie locatarului

La incheierea unui contract de inchiriere pe o perioada de 2 ani (ianuarie N – decembrie N+1), entitatea care are calitatea de proprietar (locator) acorda chiriasului (locatar), persoana juridica romana, un stimulent care consta in acordarea unei perioade de gratie de la plata chiriei, pentru primele 6 luni (ianuarie N – iunie N). Chiria lunara prevazuta in contract este in valoare de 1000 RON. Locatorul opteaza pentru inchiere spatiu fara TVA.

Avand in vedere prevederile mentionate, precum si cele referitoare la contabilitatea de angajamente (efectele tranzactiilor si ale altor evenimente sunt recunoscute atunci cand tranzactiile si evenimentele se produc si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este incasat sau platit), locatarul/locatorul va evidentia in contabilitate cheltuielile/veniturile din inchiriere inclusiv in perioada de gratie a contractului, urmand ca de la data primirii/intocmirii facturii sa evidentieze datoria/creanta corespunzatoare.

Astfel, locatorul trebuie sa recunoasca valoarea stimulentului drept o diminuare a venitului din inchiriere, iar locatarul trebuie sa recunoasca valoarea drept o diminuare a cheltuielii cu chiria.

Prin urmare, venitul din chirii obtinut de locator este obtinut numai pentru o perioada de 18 luni, avand in vedere acordarea perioadei de gratie de 6 luni (ianuarie N – iunie N).

Presupunem ca esalonarea stimulentelor primite/acordate de catre entitati se efectueaza pe o baza liniara, astfel incat in fiecare perioada se recunosc drept cheltuieli/venituri urmatoarele sume:

  • Suma totala aferenta contractului: 1000 RON/luna x 18 luni = 18.000 RON;
  • Cheltuiala/venit pentru fiecare luna a contractului: 18.000 RON/24 luni = 750 RON

2.Exemplu privind contabilizarea stimulentelor in cazul investitiilor efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere

Avand in vedere prevederile legale (OMFP 1802/2014), investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. Astfel, investitia efectuata de o societate pentru amenajarea spatiului inchiriat reprezinta o imobilizare corporala si va fi amortizata pe durata contractului de inchiriere.

Contributia pentru amenajarea de catre chirias a spatiului inchiriat este tratata in conformitate cu prevederile legale din OMFP 1802/2014, precum si prevederile contractului de inchiriere si anume:

Cazul 1. Rambursarea de catre locator a costurilor locatarului (ex. modernizari ale activului in regim de leasing si costuri aferente unui angajament anterior de contract de leasing al locatarului)

In acest caz, investitia efectuata de chirias la activul in regim de leasing este considerata stimulent la contractul de inchiriere si se aplica reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 – punctele 221-225.

Toate stimulente sunt recunoscute drept o reducere a cheltuielilor cu chiria pe toata durata contractului de leasing, pe o bază liniara. In acest caz, toate imbunatatirile efectuate de chirias sunt inregistrate ca mijloace fixe si sunt amortizate in mod corespunzator.

Cazul 2. Locatorul suporta o parte din lucrarile de imbunatatire efectuate si ramane drept proprietarul acestora

Astfel, chiriasul refactureaza proprietarului lucrarile asa cum s-a convenit in contractul de inchiriere si inregistreaza aceasta tranzacție ca cedare a mijloacelor fixe.

Daca ai nevoie de ajutor privind anumite spete legate de stimulentele acordate prin contractele de inchiriere, nu ezita sa ne contactezi!

CONTACT

Ramona Dascalu
Accounting Supervisor Accace Romania
Tel: +40 314 050 440
E-mail: ramona.dascalu@accace.com

Te-ar putea interesa si:

OUG 26/2021: Modificari privind stimulentul de insertie oferit parintilor aflati in concediu de crestere a copiilor | News Flash

on 16 aprilie 2021, in NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Top 3 checklist – magazin online in Romania | Infografic

on 16 martie 2021, in Infografice, NOUTATI LOCALE, STUDII SI ANALIZE
Afla mai multe

Ghid privind infiintarea societatilor in Romania 2021 | eBook

on 10 martie 2021, in Fiscalitate si Contabilitate, Ghiduri, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, STUDII SI ANALIZE
Afla mai multe

Ghid privind preturile de transfer 2021 | eBook

on 09 martie 2021, in Fiscalitate si Contabilitate, Ghiduri, NOUTATI LOCALE, STUDII SI ANALIZE
Afla mai multe

Ghid PFA 2021 | eBook

on 04 martie 2021, in Fiscalitate si Contabilitate, Ghiduri, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Directiva 822/2018 (DAC6) – obligatia de raportare a aranjamentelor transfrontaliere

on 02 martie 2021, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Ghid orientativ privind dispozitiile Regulamentului UE 2016/679 (GDPR) | eBook

on 01 martie 2021, in Ghiduri, NOUTATI LOCALE, STUDII SI ANALIZE
Afla mai multe

Ghid privind deschiderea si mentinerea unui magazin online | eBook

on 09 februarie 2021, in Ghiduri, Juridic si Corporate, NOUTATI LOCALE, STUDII SI ANALIZE
Afla mai multe

Calculator salarii 2021 (full time)

on 08 februarie 2021, in Calculatoare, NOUTATI LOCALE, Salarizare si HR
Afla mai multe

Noutati privind depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale | News Flash

on 28 ianuarie 2021, in Fiscalitate si Contabilitate, NOUTATI LOCALE
Afla mai multe

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.