• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Informatii utile privind procedura de obtinere a dreptului de munca pentru cetatenii straini

8 feb. 2017

Informatii utile privind procedura de obtinere a dreptului de munca pentru cetateni straini

Odata cu publicarea in forma consolidata a Ordonantei nr. 25/2014, publicata in Monitorul Oficial nr. 640 din 30.08.2014, la data de 30.09.2016, realizata prin includerea unor modificari si completari aduse prin rectificarea nr. 25 din 26.08.2014 publicata in Monitorul Oficial nr. 660 din 08.09.2014, rectificarea nr. 25 din 26.08.2014 publicata in Monitorul Oficial nr. 846 din 20.11.2014, Ordonanta nr. 25 din 24.08.2016, s-au adus importante modificari in ceea ce priveste procedura de obtinere a dreptului de munca pentru cetateni straini.

1. Lit. i) a alin. (2) al art. 3 a fost modificata de pct. 4 al art. I din Ordonanta nr. 25 din 24.08.2016 (publicata in Monitorul Oficial nr. 670 din 31.08.2016) cu reglementari referitoare la cetatenii straini pentru care nu exista obligativitatea obtinerii avizului de angajare, prin introducerea in aceasta categorie a strainilor, posesori ai unui permis de sedere temporara valabil, acordat in scopul reintregirii familiei, care au beneficiat anterior de un drept de sedere pe teritoriul Romaniei in calitate de membri de familie ai unui cetatean roman si care se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 64 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. O alta modificare importanta in ceea ce priveste exceptia de la obligativitatea obtinerii avizului de angajare o constituie cea introdusa prin  Lit. m) a alin. (2) al art. 3 care a fost introdusă de pct. 5 al art. I din Ordonanta nr. 25 din 24.08.2016, publicata in Monitorul Oficial nr. 670 din 31.08.2016, referitoare la strainii titulari ai dreptului de sedere temporara in scop de munca, incadrati in munca pe teritoriul Romaniei cu contract individual de munca cu norma intreaga, pentru incadrarea in munca la un alt angajator, cu contract individual de munca cu timp partial.

Mai exact, incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial, toti cetatenii straini, angajati cu norma intreaga, vor avea dreptul de a incheia contracte individuale de munca la orice alt angajator din Romania, fara obtinerea unui aviz de munca.

3. Alin. (4) al art. 3 introdus de pct. 6 al art. I din Ordonanta nr. 25 din 24.08.2016, publicata in Monitorul Oficial nr. 670 din 31.08.2016, reglementeaza si limitarile aplicabile contractelor individuale de munca cu timp partial, astfel ca strainii titulari ai dreptului de sedere temporara in scop de munca, incadrati in munca pe teritoriul Romaniei cu contract individual de munca cu norma intreaga, pot fi incadrati in munca pe teritoriul Romaniei la un alt angajator, fara aviz de angajare, numai cu contract individual de munca cu timp partial, cu durata muncii de maximum 4 ore pe zi.

4. Un alt aspect semnificativ se regaseste si in alin. (5) al art. 3 care a fost introdus de pct. 6 al art. I din Ordonanta nr. 25 din 24.08.2016, publicata in Monitorul Oficial nr. 670 din 31.08.2016. Se reglementeaza, astfel, situatia juridica a contractelor individuale de munca incheiate cu cetatenii straini, in situatia in care Inspectoratul General pentru Imigrari stabileste decizii de returnare pentru motivele reglementate prin  Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, Angajatorii vor avea obligatia suspendarii de drept a contractelor individuale de munca incheiate de strainii cu sedere legala pe teritoriul Romaniei de la data la care angajatorul are cunostinta despre faptul ca Inspectoratul General pentru Imigrari a stabilit obligatia de returnare a strainului in cauza, potrivit dispozitiilor legale.

5. Prin prevederile alin. (6) al art. 3 introdus de pct. 6 al art. I din Ordonanta nr. 25 din 24.08.2016, se reglementeaza, totodata, si obligatia Angajatorului de a dispune de masura suspendarii contractului individual de munca numai dupa informarea transmisa de catre Inspectoratul General pentru Imigrari, informare obligatorie in forma scrisa a angajatorului unui strain cu privire la stabilirea obligatiei de returnare a acestuia, comunicata in termen de maximum 10 zile de la dispunerea respectivei masuri.

Modificarile mai sus enuntate, aduse Ordonantei nr. 25/2014, au un impact major atat pentru Angajatori, cat si pentru anumite categorii de cetateni straini, oferindu-le Angajatorilor posibilitatea de a angaja forta de munca calificata intr-un timp mai scurt, iar strainilor posibilitatea de a se angaja intr-un regim mai flexibil, prin proceduri simplificate.

 

Contacteaza specialistii nostri pentru suport si oferte personalizate!

 

Descopera mai multe:
  • Noutati legislative privind obtinerea dreptului de munca pentru cetatenii straini
  • Echivalarea diplomei de studii – un pas important in angajarea cetatenilor straini in Romania
  • Beneficii acordate de angajatorii romani comparativ cu practicile din regiune

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.