Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
Firmele care vor sa isi deschida un punct de lucru in alt judet decat cel in care isi desfasoara activitatea trebuie sa parcurga cateva etape. De asemenea, acestea trebuie sa tina cont daca punctul de lucru va avea mai mult de cinci angajati, pentru ca in aceasta situatia intervin anumite aspecte pe care trebuie sa le aiba in vedere. AvocatNet.ro iti prezinta in materialul urmator care sunt aceste aspecte si prin ce etape trebuie sa treaca o firma pentru a-si infiinta un punct de lucru.
In situatia in care o firma isi infiinteaza sediul intr-un judet in care isi va desfasura activitatea, insa intentioneaza sa se extinda si sa deschida mai multe puncte de lucru in alte judete, dar acestea nu vor avea statut de sucursale sau agentii va trebui sa parcurga cateva etape.
In primul rand, firma respectiva trebuie sa adreseze o cerere la Registrul Comertului din raza judetului in care aceasta isi are sediul, a declarat pentru AvocatNet.ro Andreea Radu, junior corporate consultant in cadrul Accace. Este important de mentionat ca cererea nu se adreseaza fiecarui judet in parte, ci doar acolo unde societatea isi are declarat sediul social.
Pe langa cererea inaintata catre Registrul Comertului, firma trebuie sa anexe si o serie de documente. Potrivit consultantului Accace acestea sunt:
Totusi, exista si cateva diferente de care firmele trebuie sa tina cont atunci cand isi inregistreaza punctele de lucru.
Mai exact, punctele de lucru fara obligatii de plata se inregistreaza la autoritatea fiscala de care apartine entitatea ce le-a infiintat, adica “firma mama”, ne-a precizat Andreea Radu.
Acelasi lucru este valabil si in situatia in care apar modificari in ceea ce priveste statutul sau se doreste radierea punctului de lucru.
In schimb, in cazul punctelor de lucru cu mai mult de cinci angajati, intervine obligatia privind plata impozitului pe venituri din salarii, a subliniat sursa citata.
“In aceasta situatie, declaratia de inregistrare (formular 060) se va depune la organul fiscal competent in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru. Punctul de lucru va primi, in consecinta, un cod unic de inregistrare fiscala”, a adaugat aceesi sursa.
In ceea ce priveste costurile deschiderii unui sediu secundar, acestea sunt de aproape 250 de lei. Potrivit informatiilor primite de la reprezentantii Registrului Comertului trebuie platita o taxa la registru de 144 lei, la care se adauga o alta taxa de 100 lei pentru publicarea in Monitorul Oficial.
Potrivit consultantului Accace, pentru punctele de lucru cu obligatii fiscale, impozitul pe salarii este declarat de catre “firma mama”, centralizat pentru fiecare punct de lucru in anexa din cadrul declaratiei unice formular 112. Plata se va efectua insa separat, pentru fiecare cod unic de inregistrare fiscala.
Totusi, pentru plata impozitelor locale sau obtinerea autorizatiilor de functionare (care trebuie emise de primarie, mediu, pompieri, etc), punctul de lucru va lua legatura cu directiile locale din raza sa teritoriala, a subliniat Andreea Radu.
De asemenea, aceasta ne-a mai spus ca legislatia in vigoare nu prevede o limita a numarului de puncte de lucru pe care o societate comerciala le poate deschide.
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_34703#axzz2hP2nuIQl
Infiintare si inregistrare societate | Lichidare societate | Reprezentare in fata autoritatilor locale | Sediu social virtual | Modificari in statutul juridic al companiei | GDPR | Company health check | Consultanta in legislatia muncii | Imigrari | Proprietati imobiliare | Litigii | Proprietate intelectuala | Insolventa, reorganizare si faliment | Due diligence | Abonamente si consultanta ad-hoc