Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
Organizarea de concursuri cu premii a devenit un instrument popular de marketing în România pentru a promova servicii sau produse. Cine nu ar fi tentat să câștige 1000 de sticle de bere, 100 de kit-uri de mers pe munte sau premiul cel mare: un automobil 4×4 doar înscriindu-se în concurs pe baza codului de pe bonul de cumpărături? Cu toate acestea, pentru a te asigura că strategia ta este nu doar eficientă, dar și conformă cu legislația în vigoare, este esențial să înțelegi obligațiile ce revin în contextul organizării unei loterii publicitare.
Te invităm să parcurgi acest material în care specialiștii Accace România își propun să clarifice aceste aspecte și să informeze despre regulamente, obligații și tot ceea ce trebuie să știi ca organizator pentru a beneficia la maxim de potențialul acestor campanii, evitând în același timp capcanele legale.
Baza legală a acestei activități se regăsește în Ordonanța de Guvern nr. 99/2000. Potrivit art. 41 din OUG 99/2000, loteria publicitară este acea practică de promovare a produselor/serviciilor care tinde să stimuleze în rândul participanților speranța unui câștig prin tragere la sorți. Importante sunt și detaliile specificate la alin. 2, mai precis faptul că loteriile publicitare sunt admise numai în condițiile în care participanților nu le este impusă în contrapartidă nicio cheltuială directă sau indirectă, suplimentară achiziționării produsului/serviciului.
Dacă te gândești să organizezi o loterie publicitară, iată care sunt obligațiile principale:
Autoritățile investite cu atribuții de control al corectei desfășurări a loteriei publicitare sunt: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Ministerul Finanțelor Publice (MFP), Ministerul Administrației și Internelor (MAI).
Este important de menționat că nu toate concursurile sunt tratate ca loterii publicitare. Un exemplu îl constituie concursurile în cadrul cărora premiile sunt câștigate exclusiv datorită abilității, cunoștințelor și perspicacității participanților, câștigătorul fiind desemnat în funcție de valoarea prestației sale.
De asemenea, nu reprezintă loterie publicitară dar este considerată practică comercială permisă alocarea de premii în mod aleator, înainte de oferirea la vânzare a produselor/serviciilor sau atribuirea câștigurilor la achiziționarea produselor/serviciilor, chiar dacă intrarea în posesie a premiilor are loc la o dată ulterioară.
Cu alte cuvinte, ce distinge o loterie publicitară de un simplu concurs cu premii sunt mecanismul de desfășurare și maniera de stabilire a câștigătorului: atunci când câștigul este datorat unor abilități, respectiva promoție nu reprezintă loterie publicitară. Pe de altă parte, atunci când câștigătorul este desemnat prin tragere la sorți, ne vom afla în situația loteriei publicitare așa cum este ea definită de lege.
Nerespectarea regulilor poate atrage sancțiuni financiare, variind de la 1.000 lei la 5.000 lei. În plus, veniturile obținute în mod ilicit pot fi confiscate. Mai exact:
Organizarea de concursuri cu premii poate fi o strategie excelentă de marketing, dar este esențial să se respecte legislația în vigoare. Dacă ai nevoie de asistență sau consiliere pentru a te asigura că îndeplinești toate cerințele legale, te invităm să contactezi specialiștii Accace România pentru suportul necesar.
Infiintare si inregistrare societate | Lichidare societate | Reprezentare in fata autoritatilor locale | Sediu social virtual | Modificari in statutul juridic al companiei | GDPR | Company health check | Consultanta in legislatia muncii | Imigrari | Proprietati imobiliare | Litigii | Proprietate intelectuala | Insolventa, reorganizare si faliment | Due diligence | Abonamente si consultanta ad-hoc