Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
Mailchimp - subscribe form sidebar

Digitalizarea autoritatilor si institutiilor publice: inscrisurile vor fi semnate electronic | News Flash

21 mai 2020

Prin publicarea in Monitorul Oficial a Ordonantei de Urgenta nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, se reglementeaza cadrul general pentru implementarea semnaturii si a documentelor electronice.

Prin exceptie, normele din ordonanta de urgenta nu au aplicabilitate pentru urmatoarele autoritati publice:

  • Parlamentul
  • Presedintele Romaniei
  • Autoritatile judecatoresti

Potrivit acestei ordonante de urgenta, actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata, astfel acestea fiind asimilate inscrisurilor autentice. Trebuie precizat, insa, ca autoritatile si institutiile publice dispun de libertatea de a stabili tipul de semnatura electronica aplicabila actelor interne emise in format electronic: simpla, avansata sau calificata.

In plus, ordonanta de urgenta statueaza si faptul ca inscrisurile semnate cu semnatura electronica avansata (Regulamentul nr. 910 din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE), care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substantial sau ridicat, sunt asimilate, in ceea ce priveste conditiile si efectele lor, cu inscrisurile sub semnatura privata.

Odata cu intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, se instituie obligatia pentru autoritatile si institutiile publice de a primi inscrisurile semnate cu semnatura electronica.

In vederea asigurarii primirii documentelor electronice, autoritatile si institutiile publice vor pune la dispozitie portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispozitie de catre terti ori vor utiliza, in acest sens, posta electronica.

Cu privire la inscrisurile emise ca urmare a primirii unor documente, acestea se comunica in format electronic, cu exceptia situatiei in care exista o cerere contrara.

O alta obligatie pe care o au autoritatile si institutiile publice este aceea de a publica in mediul online informatii privind modalitatea de primire a documentelor electronice.

Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram