Acces gratuit la
Află în timp util care sunt cele mai importante schimbări ce ar putea să-ți influențeze afacerea! Îți oferim GRATUIT acces la ultimele modificări legislative, analize și studii de caz, sfaturi utile, invitații la evenimente, informații despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct în inbox-ul tău.
Vizitează secțiunea noastră de Noutăți!
Îți vom trimite doar informații relevante pe care le vom considera de interes pentru ține, iar datele tale personale vor fi în siguranță, conform termenilor & condițiilor și politicii noastre privind GDPR.
Nu reușești să te abonezi? Încearcă această pagină.
Agentii economici care doresc sa isi extinda business-ul in Romania prin infiintarea unui sediu secundar (punct de lucru) trebuie sa efectueze inregistrarea acestuia atat la Registrul Comertului cat si la ANAF.
In acest sens am realizat o lista punctuala cu pasii de urmat, cat si documentele necesare.
Primul pas este declararea punctului de lucru la Registrul Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia societatea isi are sediul social.
Cererea de inregistrare trebuie insotita de urmatoarele documente:
Dupa depunerea acestor documente, dosarul va fi verificat, aprobat, iar in cele din urma se va obtine un certificat de mentiuni si un Certificat Constatator din care rezulta infiintarea punctului de lucru (adresa acestuia) precum si activitatile ce vor fi desfasurate la adresa respectiva.
Al doilea pas consta in declararea acestui nou sediu secundar la ANAF.
Potrivit prevederilor art. 74 alin.1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
Declaratia de inregistrare fiscala a sediului secundar se intocmeste prin completarea unui formular si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta (art. 75, alin. 1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare):
Pentru punctul de lucru (sediul secundar) cu minim cinci salariati, declaratia care se depune este formularul 060 – „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare”. Din momentul inregistrarii, sediul secundar va dobandi si obligatia de plata a impozitului pe salarii conform art. 26 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, la nivelul organului fiscal de la sediul secundar.
Totodata, avand in vedere prevederile Legii nr. 252/2003 privind Registrul Unic de Control, Registrul Unic de Control este necesar a fi obtinut de la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul societatii numai pentru noile puncte de lucru infiintate, in termen de 30 de zile de la data la care acestea au fost inregistrate la Registrul Comertului. Potrivit art. 5 alin. (2) din acest act normativ registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.
Infiintare si inregistrare societate | Lichidare societate | Reprezentare in fata autoritatilor locale | Sediu social virtual | Modificari in statutul juridic al companiei | GDPR | Company health check | Consultanta in legislatia muncii | Imigrari | Proprietati imobiliare | Litigii | Proprietate intelectuala | Insolventa, reorganizare si faliment | Due diligence | Abonamente si consultanta ad-hoc