Înapoi la secțiunea de NOUTĂȚi
GHID AFACERI ÎN ROMÂNIA
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar

Noutati importante privind utilizarea datelor personale pentru campaniile politice | News Flash

21 martie 2019

Incepand cu 25 mai 2018, Grupul de Lucru „Articolul 29” a incetat sa mai existe si a fost inlocuit de Comitetul European pentru Protectia Datelor (EDPB).

Avand in vedere alegerile programate pentru Parlamentul European, precum si alte alegeri ce vor avea loc in spatiul Uniunii Europene, Comitetul European pentru Protectia Datelor a adoptat, in data de 13 martie, Declaratia nr. 2/2019 privind utilizarea datelor cu caracter personal in cadrul campaniilor politice.

Descarca PDF

Autoritatea a subliniat cateva puncte-cheie care trebuie respectate atunci cand partidele politice proceseaza date cu caracter personal in activitatile electorale, astfel:

  • Datele personale care dezvaluie opiniile politice reprezinta o categorie speciala de date, conform Regulamentului UE 2016/679. Ca principiu general, prelucrarea acestor date este interzisa si este supusa unui numar de conditii de stricta interpretare, cum ar fi consimtamantul explicit, specific, pe deplin informat si liber acordat de catre persoanele vizate;
  • Datele personale care au fost facute publice sau care au fost divulgate de catre alegatori, chiar daca nu sunt date care dezvaluie opinii politice, sunt protejate de GDPR;
  • Chiar si atunci cand prelucrarea este legala, organizatiile trebuie sa-si respecte celelalte indatoriri in conformitate cu Regulamentul 2016/679, inclusiv obligatia de a fi transparente si de a furniza suficiente informatii persoanelor care sunt supuse analizei si ale caror date cu caracter personal sunt prelucrate, indiferent daca aceste date au fost obtinute in mod direct sau indirect;
  • Procesul automat de luare a deciziilor, inclusiv profilarea, este restrictionat in cazul in care decizia afecteaza semnificativ, in mod legal sau in mod similar, persoana vizata ce este subiect al deciziei. Profilarea conectata la mesajele de campanie targetate poate provoca, in anumite circumstante, „efecte semnificative similare” si, in principiu, este legala numai cu consimtamantul valid, explicit al persoanei vizate;
  • In cazul targetarii, ar trebui furnizate informatii adecvate alegatorilor, prin care sa li se explice, de exemplu, de ce primesc un mesaj, cine este responsabil pentru trimiterea mesajului si modul in care persoanele vizate isi pot exercita drepturile.
GHID AFACERI ÎN ROMÂNIA
Afla mai multe
Mailchimp - subscribe form sidebar
downloadcrosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram