• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: romania.office@accace.com

Tel.: + 40 314 050 440

Contacteaza-ne
Abonare newsletter
  • Locatii
  • Websites
    • Website global (Engleza)
    • Website global (Germana)
    • Africa de Sud
    • Cehia
    • Germania
    • Ungaria
    • Polonia
    • Romania
    • Rusia
    • Slovacia
    • Ucraina
    • USA

Accace Romania

Companie de consultanta si externalizare servicii

  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Intalneste echipa noastra
    • Accace Circle
    • Responsabilitate sociala corporativa
  • Servicii
    • EXTERNALIZARE
    • Contabilitate si raportare
    • Portal online contabilitate
    • Salarizare si administrare de personal
    • Portal online salarizare si administrare de personal
    • Portal online Time & Attendence
    • CONSULTANTA
    • Consultanta fiscala
    • Consultanta juridica
    • Consultanta corporate
    • Consultanta in cadrul tranzactiilor
    • Portal online consultanta
  • COVID-19
  • Cariere
    • Oportunitati cariera
    • Cine suntem
    • Povesti de succes
    • Valorile noastre
    • Cum ne pasa
    • #accacelife
    • Voluntariat
  • Noutati
  • Evenimente
  • Locatii

Noi schimbari privind inregistrarea firmelor in Registrul Comertului, incepand cu iulie 2017 | News Flash

26 apr. 2017

Download PDF!

In data de 16 iunie 2015 a fost promulgata o noua lege  ce modifica procedura de inregistrare in Registrul  Comertului a firmelor si persoanelor fizice autorizate. Unele modificari au intrat in vigoare in termen de 3 luni de la publicarea in Monitorul Oficial, iar altele vor intra in vigoare incepand cu data de 7 iulie 2017.

Ce include identificatorul unic la nivel european (EUID)?

Incepand cu data de 7 iulie 2017, conform modificarii ce vizeaza legea 26/1990, societatile si persoanele fizice autorizate se vor inregistra automat si la nivel european, motiv pentru care Registrul Comertului va elibera si un identificator unic la nivel european (EUID).

Astfel, conform noii reglementari, oficiile Registrului Comertului din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului fac parte din sistemul de interconectare a Registrelor Comertului din statele membre ale Uniunii Europene. Toate datele vor fi disponibile pe site-ul e-justitie.

Prin legea nr. 152/2015, publicata in data de 13 iulie in Monitorul Oficial nr. 519/2015, se introduce un nou articol 121 din Legea nr. 26/1990, privind Registrul Comertului, cu urmatorul continut:

„Art. 121. – Pentru identificare, inclusiv in comunicarea dintre registrele comertului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice si juridice inregistrate in registrul comertului vor avea si un identificator unic la nivel european (EUID), care include elementul de identificare al Romaniei, elementul de identificare al registrului national, numarul persoanei din registrul respectiv si, daca este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) se aproba prin ordin al ministrului Justitiei.”

Prin sistemul de interconectare a registrelor comertului, Registrul Central al Comertului pune la dispozitia publicului documentele si informatiile referitoare la profesionistii inregistrati in Registrul Comertului.

Gratuit, vom putea obtine informatii referitoare la datele de identificare si starea unei societati din Uniunea Europeana, iar contra-cost se vor putea obtine certificate constatatoare si copii ale documentelor in format electronic.

In cazul in care o societate romaneasca inregistreaza o sucursala in strainatate, aceasta are obligatia de a mentiona inregistrarea si la Registrul Comertului din Romania. Pentru societatile cu sediul social in strainatate, care doresc sa deschida o sucursala in Romania, cererea se va depune la Registrul Comertului de la sediul fiecarei sucursale.

Ce se va putea regasi pe paginile online ale ONRC?

Legea nr. 152/2015 stabileste faptul ca vor fi disponibile, gratuit, prin sistemul de interconectare a registrelor comertului, pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii online al acestuia, urmatoarele date:

  • Denumirea si forma juridica a persoanei inregistrate in Registrul Comertului;
  • Sediul social/profesional al persoanei inregistrate in Registrul Comertului si statul membru in care este inmatriculata;
  • Numarul de ordine din Registrul Comertului al persoanei inmatriculate/inregistrate, identificatorul unic la nivel european (EUID) si codul unic de inregistrare fiscala;
  • Starea firmei.

In momentul de fata, reprezentantii Oficiului National al Registrului Comertului nu ne-au putut preciza daca identificatorul unic la nivel european (EUID) va fi atribuit, in mod automat, companiilor deja inregistrate pe teritoriul Romaniei sau va exista o procedura de obtinere a acestui identificator.

 

Citeste si despre:
  • Inregistrarea rezidentei cetatenilor din statele UE/SEE/Confederatia Elvetiana in Romania
  • Cum se face dovada vechimii in munca daca societatea angajatoare a fost radiata sau lichidata?
  • Pasii, costurile si durata infiintarii unui SRL in Romania

Primary Sidebar

<< Inapoi la sectiunea de NOUTATI
E-mail

Footer

Despre Accace Romania

Accace Romania a fost infiintata in 2007, in Bucuresti. Intelegand nevoia clientilor nostri de a avea toate procesele interne gestionate sub o singura umbrela, ne-am dezvoltat intr-un furnizor complet si inovator de consultanta si externalizare. In prezent, oferim servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum si consultanta fiscala, corporate si juridica, prin intermediul unui cabinet de avocatura afiliat. La nivel de grup, dispunem de experienta a peste 600 de specialisti in gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scara mica si mare, avand un portofoliu cu peste 2.000 de clienti din diverse industrii.

Despre Accace Circle

Accace opereaza, pe plan international, ca Accace Circle, o comunitate de business formata din consultanti si furnizori de servicii BPO, care asigura clientilor sai o experienta unificata, personalizata si de inalta calitate. Acoperind aproape 40 de locatii prin intermediul celor peste 2.000 de profesionisti, sprijinim peste 10.000 de clienti, in mare parte companii locale si internationale din topul Fortune 500 si procesam cel putin 170.000 de fluturasi de salariu pe luna la nivel global.

Locatii globale | Accace Circle

Portofoliu servicii

Contabilitate si raportare
Salarizare si administrare de personal
Consultanta fiscala
Consultanta juridica
Consultanta corporate
Consultanta tranzactii

Portaluri online

Portal contabilitate
Portal salarizare si HR admin
Portal T&A
Portal consultanta

Ti-ar putea fi de ajutor

Contact si Locatii
Scrie-ne
Abonare newsletter
Noutati
Cariere
Evenimente


Alatura-te comunitatii noastre online

Facebook LinkedIn Youtube Instagram


Accace Circle

© Accace toate drepturile rezervate |  Disclaimer General | Disclaimer Stiri   |  Politica Cookies  |  Termeni si Conditii   |  Politica Accace privind GDPR

ACCES GRATUIT LA
SFATURI UTILE
EXPERTIZA DE SPECIALITATE

Afla in timp util care sunt cele mai importante schimbari ce ar putea sa-ti influenteze afacerea! Iti oferim GRATUIT acces la ultimele modificari legislative, analize si studii de caz, sfaturi utile, invitatii la evenimente, informatii despre noile noastre servicii sau despre tool-urile interne, totul direct in inbox-ul tau.

Viziteaza sectiunea noastra de Noutati!

Avem nevoie doar de adresa ta de e-mail

Iti vom trimite doar informatii relevante pe care le vom considera de interes pentru tine, iar datele tale personale vor fi in siguranta, conform termenilor & conditiilor si politicii noastre privind GDPR.

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor dumneavoastra. Prin accesarea acestui site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.